سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

عارف وعده رفع حصر در مجلس دهم گفت؛ کاسبان حصر در ایام انتخابات

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-11/27/

با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس دهم، جریان اصلاح طلب قصد دارد با مطرح کردن موضوعات پرحاشیه ای، برخی از آراء را به سمت خود جلب کند.  موضوع حصر سران فتنه، یکی از مباحثی است که همواره توسط اصلاح طلبان و در آن سوی آب توسط کشورهای غربی مانند آمریکا مطرح می شود و درست در روزی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان رفع حصر سران فتنه شد، در دانشگاه امیرکبیر نیز محمدرضا عارف، از پیگیری رفع حصر در مجلس آینده خبر داد. 


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر در بیانیه ای مدعی شد که دولت جمهوری اسلامی ایران از پنج سال پیش تاکنون مقامات بلندپایه سابق این کشور (سران فتنه سال 88)، مهدی کروبی و میرحسین موسوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و نه و همچنین زهرا رهنورد همسر موسوی و فعال حقوق زنان را بدون وارد کردن اتهام رسمی به آنها در بازداشت خانگی قرار داده است.


این بیانیه ضمن دخالت در امور داخلی کشورمان می افزاید: ما در محکوم کردن بازداشت مستمر آنها و آزار و اذیت اعضای خانواده شان به جامعه بین المللی ملحق می شویم و آزادی فوری آنها را خواهانیم. 

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-11/27/

این سخنان مداخله جویانه آمریکا در حالی بود که در داخل نیز با همنوایی یکی از سرلیست های انتخاباتی اصلاح طلبان روبه رو شد. محمدرضا عارف دیروز در دانشگاه امیرکبیر حضور یافت و به ارائه دیدگاه های جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس دهم پرداخت. وی ضمن اینکه از لزوم عبور از مطالبات صنفی گفت، در ادامه به موضوعی پرداخت که دقیقا متناقض این اظهارات بود: ما مطالبات شما جوانان را می‌دانیم و درک می‌کنیم اما باید از مطالبات صنفی بگذریم و در مسیر اصلی قرار بگیریم. جریانی در کشور حیات خود را در به‌هم‌زدن آرامش می‌داند، اگر می‌خواهیم آنها جشن پیروزی نگیرند، باید در انتخابات حضور داشته باشیم.




عارف در پاسخ به سوالی در رابطه با رفع حصر گفت: قطعا مردم از نماینده مجلس می‌خواهند که وظیفه خود را که حق سؤال‌کردن است انجام دهد، که ما هم همین را دنبال خواهیم کرد. در مورد حصر هم ما مطالبات شما را می‌دانیم اما در نظامی کار می‌کنیم که به قانون آن اعتقاد داریم. ما باید با تعامل حداکثری با نهادهای ذی‌ربط به‌خصوص شورای امنیت ملی مشکل را حل کنیم و من هنوز روی حرف‌های دو سال پیش خود هستم و آن را دنبال می‌کنم. من این را قبول ندارم و تلاش کردیم از نهادهای قانونی مشکل را حل کنیم. اجازه بدهید من وارد مسائلی که درباره حصر اتفاق افتاد نشوم، چراکه برخی مواضعی که در این دوسال‌ونیم گرفته شد، تداوم حصر را در پی داشت. رفتن به مجلس و پیگیری این مسئله به شجاعت نیاز ندارد بلکه وظیفه نماینده مجلس است که این مسائل را پیگیری کند.




در همین حال در روزهای اخیر برخی از فعالین اصلاح طلب نیز از موضوع حصر حرف زده بودند و به نظر می رسد جریان اصلاح طلب در آستانه انتخابات همچون همیشه بر روی شعارها و وعده های دست می گذارد که جزء خطوط قرمز یا حساسیت های نظام محسوب می شوند و احتمال به سرانجام رساندن این وعده ها نیز شدنی نیست. از سوی دیگر، اصلاح طلبان در حالی از رفع حصر سخن می گویند که هیچ اشاره ای به اقدامات ساختارشکنانه و ضد امنیت و منافع ملی سران فتنه دم نمی زنند و همواره انگشت اتهام خود را به سمت نظام جمهوری اسلامی نشانه می روند. فتنه 88 به عنوان یک گناه نابخشودنی، تمامی ساختارها و نهادهای انقلابی نظام را هدف قرار داده بود و ابعاد آن تا به حال نیز ادامه داشته است. بسیاری از سران اصلاح طلب در جریان فتنه 88 به طرق مختلف تحت عنوان لیدری، اتاق فکر و عملیاتی کردن آن، دخیل بودند ولی با وجود مدارک و اسناد معتبر درباره این توطئه، زیر بار اتهامات نرفته و همواره موضع طلبکارانه ای نسبت به نظام دارند. 


محمدرضا عارف که در انتخابات مجلس دهم به عنوان رئیس شورای عالی سیاستدگذاری اصلاح طلبان مطرح شده، با طرح موضوع رفع حصر در دانشگاه امیرکبیر و لزوم پیگیری آن در مجلس دهم، به نوعی به کاسبی ار رفع حصر دامن زد. پیش از این نیز در انتخابات سال 92، عارف پیش از انصراف و حسن روحانی در پاسخ به سوالاتی در زمینه رفع حصر، با پاسخ هایی در صدد جلب نظر حامیان سران فتنه را داشتند ولی علی رغم وعده روحانی برای اقدام جهت رفع حصر، هیچ عملی صورت نگرفته است. 


کاربرد مجدد شعار پیگیری رفع حصر سران فتنه در آستانه انتخابات مجلس دهم، به طور کامل مشخص کرد اصلاح طلبان به دنبال استفاده ابزاری از این موضوع هستند و پس از انتخابات جار و جنجال های پیرامون آن را به فراموشی می سپرند تا در بزنگاه هایی بار دیگر از آن سو استفاده کنند. این شعار از دو جهت رفتارهای متناقض اصلاح طلبان را آشکار می کند. از یکسو صحبت از قانون، رعایت موازین قانونی، حفظ آرامش و پرهیز از تشنج در انتخابات می کنند و از سوی دیگر در درست زمانیکه روزشمار انتخابات به لحظه های حساس می رسد، بلندگوی فتنه گران و تاییدکننده نظرات کشورهای غربی می شوند. 


اصلاح طلبان در به کار بردن موضوعاتی مانند رفع حصر سران فتنه چنان آش را شور می کنند که قادر به جمع کردن حواشی غیرقابل اجتناب آن نیز نیستند و همین موضوع باعث به وجود آمدن هزینه هایی  برای کشور و منافع آن شده است. عارف در حالی وارد فضای تند تبلیغاتی برای جلب آرای هیجانی شده که حتی در میان اصلاح طلبان بر سر لیدری او در انتخابات بحث های زیادی مطرح است و به نظر می رسد وی سعی می کند با سردادن چنین شعارهایی، در دل بخش های تندرو اصلاح طلب نیز جا باز کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.