سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

آمریکا حاضر نیست ابهام تحریم‌ ایران را برای شرکت‌ها و بانک‌ها رفع کند

خبرگزاری فارس: آمریکا حاضر نیست ابهام تحریم‌ ایران را برای شرکت‌ها و بانک‌ها رفع کند

حقوقدانان مسائل تحریمی سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت شرکت‌ها و بانک‌ها به ایران را به چالش کشیدند و گفتند که واشنگتن حاضر به رفع ابهام تحریم‌های ایران نیست.  حقوقدانان مسائل تحریمی در اظهارنظر تازه‌ای درباره اکراه شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی برای بازگشت به ایران علی رغم «برجام»، بامداد پنجشنبه بار دیگر از مانع تراشی واشنگتن در این خصوص انتقاد کردند.


حقوقدانان و کارشناسان مسائل تحریم گفته‌اند که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا حاضر نیست ابهام‌های پیرامون تحریم‌های ایران را رفع کند.


طبق این گزارش، نزدیک به 20 حقوقدان، این موضوع را در گفت‌وگو با خبرگزاری انگلیسی رویترز، مطرح کرده‌اند. 


رویترز بعد از اشاره به اظهارات چند روز پیش جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جمع بانکداران اروپایی در لندن درباره تجارت قانونی با ایران می‌نویسد: «ای کاش مسائل تا همین اندازه ساده بود».


در روزها و هفته‌های گذشته شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی به صراحت از واشنگتن به دلیل مانع‌تراشی در ایجاد «برجام» گلایه کرده‌اند.


در یکی از تازه ترین موارد، روز چهارشنبه نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد بیش از نیمی از شرکت‌های بین‌المللی علاقه‌مند به تجارت با ایران به دلیل ابهام در قوانین تحریمی آمریکا در قوانین آمریکا و بیم از نقض این قوانین از ورود به بازار ایران خودداری می‌کنند.


شرکت حقوقی Clyde & Co روز چهارشنبه در گزارشی تصریح کرد، از میان 100 مدیر عامل شرکت‌های بین‌المللی مستقر در انگلیس، 58 مدیر می‌گویند هنوز نمی‌دانند بایستی چه اقداماتی برای مواجه نشدن با تحریم‌های آمریکا انجام دهند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.