سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

مسائل دردناک از روابط تهران-مسکو رفع شده

مسائل دردناک از روابط تهران-مسکو رفع شده

سفیر روسیه با تاکید بر مناسبات تهران-مسکو درباره مسئله سوریه گفت: ما هفته‌ای یک بار به محل وزارت امورخارجه ایران می‌رویم و به تبادل نظر می‌پردازیم؛ این رفت‌وآمدها به طور منظم انجام می‌شود.   «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران طی نشستی در مرکز مطالعات ایران و روسیه(ایراس) که عصر یکشنبه برگزار شد با اشاره به موضوعات تحویل سامانه اس-300 و اتمام پروژه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اکنون چالش‌های برخاسته از اینگونه مسائل رفع شده و موضوعات دردناک از روابط میان ایران و روسیه کنار گذاشته شده است.


وی با تاکید بر مناسبات ایران و روسیه درباره مسئله سوریه تصریح کرد: ما هفته‌ای یک بار به محل وزارت امورخارجه ایران می‌رویم و به تبادل نظر می‌پردازیم؛ این رفت‌وآمدها به طور منظم انجام می‌شود و در همین راستا، دوستان خود را در مورد توافقات روسیه با آمریکا در جریان می‌گذاشتیم.

جاگاریان به حمله اخیر ائتلاف ضد داعش به نیروهای دولت سوریه اشاره کرد و گفت: نیروهای ائتلاف، مواضع دولت سوریه در شهر دیرالزور را بمباران کردند که در جریان آن 62 سرباز سوری کشته شدند و من بابت این ماجرا بسیار ناراحت هستم. این جریان یا یک ضربه هدفمند بوده یا در اثر اشتباه است، در هر صورت خواسته یا ناخواسته کمکی جدی به تروریستها محسوب می‌شود.

وی افزود: مسکو، در رابطه با این موضوع آمریکا را محکوم کرد و روسیه منتظر توضیحات روشن و گسترده‌تری از جانب آمریکایی‌ها است.

جاگاریان همچنین به عدم‌هماهنگی در ساختار داخلی آمریکا اشاره و گفت: میان صحبتهای جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر دفاع این کشور هماهنگی وجود ندارد؛ لاوروف بارها از همتای آمریکایی خود سوال کرده که ما در کشور شما باید حرفهای چه کسی را باور کنیم؟!

سفیر روسیه در ایران با توجه به موضوعات اخیر درباره پایگاه شهید نوژه همدان تصریح کرد: روسیه هیچگاه به دنبال پایگاه نظامی در ایران نیست و هدف ما از اقدام اخیر فقط مبارزه با تروریسم بود.

وی در ادامه افزود: ما هیچگاه بدون مجوز به چنین عرصه‌ای ورود نخواهیم کرد و با قوانین جمهوری اسلامی ایران کاملاً آشنا هستیم؛ امیدوارم برخی نمایندگان محترم مجلس‌ شورای اسلامی به سوءتفاهمات موجود در این رابطه واقف باشند.

جاگاریان با تاکید بر گسترش روابط ایران و روسیه بیان کرد: لازم است که ایران و روسیه رویکرد مثبتی نسبت به یکدیگر داشته باشند و تبادلات اقتصادی، بازرگانی و... افزایش یابد، چراکه متاسفانه مذاکرات در این زمینه خیلی کند پیش می‌رود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.