سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

فرودگاه «الجراح» در شرق استان حلب چطور آزاد شد و رؤیای پرواز داعش ناکام ماند؟

خبرگزاری فارس: فرودگاه «الجراح» در شرق استان حلب چطور آزاد شد و رؤیای پرواز داعش ناکام ماند؟

فرودگاه الجراح یا کشیش در شرق استان حلب سوریه در دو مقطع «ارتش آزاد» و «داعش» را برای به خدمت گرفتن هواپیما و آسمان علیه ارتش سوریه وسوسه کرد؛ رؤیایی که به دلیل تاکتیک غافلگیرکننده «مقاومت» تعبیر نشد. 

ادامه مطلب ...

جاسک، پایگاه دریایی پیش‌قراول نیروهای ایران با موشک‌های کروز و بالستیک

خبرگزاری فارس: جاسک، پایگاه دریایی پیش‌قراول نیروهای ایران با موشک‌های کروز و بالستیک

اندیشکده آمریکایی نوشت: در حالی‌که آمریکا با استفاده از کشتی‌های جاسوسی علیه ایران فعالیت دارد اما این کشور نیز در مسیر ایجاد قابلیت عملی بازدارندگی و حملات سریع علیه جنگ افزارهای راهبردی نیروی دریایی ایالات متحده بر آمده است. 

ادامه مطلب ...

«کرار»؛ نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی شد+ویژگی‌ها و عکس

خبرگزاری فارس: «کرار»؛ نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی شد+ویژگی‌ها و عکس

کرارنخستین تانک پیشرفته بومی کشور که در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی و به طور هم زمان خط تولید انبوه آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد. 

ادامه مطلب ...

پلیس و الحشد الشعبی عراق ۳منطقه را در «صلاح‌الدین» آزاد کردند

خبرگزاری فارس: پلیس و الحشد الشعبی عراق ۳منطقه را در «صلاح‌الدین» آزاد کردند

نیروهای پلیس فدرال و الحشد الشعبی عراق، ظهر امروز (جمعه)  توانستند منطقه «جامع الطرفاوی»، «محمود طه» و روستای «کنوش» را در سلسله کوههای «جبال حمرین» و منطقه «عجیل» در شمال استان صلاح‌الدین را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، در این عملیات مشترک، نیروهای هوایی عراق نیز مواضع تروریست‌ها را بمباران کرد.

توضیح وزارت خارجه درباره خبر منتشره درخصوص فروش املاک ایران در تاجیکستان

خبرگزاری فارس: توضیح وزارت خارجه درباره خبر منتشره درخصوص فروش املاک ایران در تاجیکستان

روابط عمومی وزارت امور خارجه در رابطه با انتشار خبری تحت عنوان «مجوز روحانی به ظریف برای فروش 27 ملک خارجی»، توضیحاتی را به منظور آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به این موضوع ارائه کرد.در این توضیحات آمده است: در سال 1371 با توجه به روابط دوستانه و تعاملات سیاسی نزدیک کشورمان با دولت تاجیکستان، ساختمان کنونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه به مساحت اعیانی 945 متر مربع از سوی دولت تاجیکستان در اختیار سفارت کشورمان قرار گرفت. طی سال‌های گذشته تعداد 27 ساختمان از املاک مجاور ساختمان سفارت که برخی از آنها کمتر از 20 مترمربع مساحت داشتند نیز خریداری شد و به ملک اصلی الحاق شد. اما با توجه به قرار گرفتن ملک سفارت در طرح توسعه شهری دوشنبه، دولت تاجیکستان جهت اجرای این طرح همکاری کشورمان را درخواست کرد.