سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

جزئیات تلاش‌ عربستان و امارات برای درگیر کردن عُمان در جنگ یمن

خبرگزاری فارس: جزئیات تلاش‌ عربستان و امارات برای درگیر کردن عُمان در جنگ یمن

با گذشت حدود سه سال از آغاز جنگ علیه یمن، کشتار مردم و تخریب زیربناها و شکست نیروهای ائتلاف عربی؛ ارتش و کمیته‌های مردمی همچنان در جبهه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی با استقامت ایستادگی می‌کنند و همین مساله موجب نگرانی کشورهای شریک ائتلاف و به هم ریختن محاسباتشان شده است.ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، به توسعه توانمندی‌های نظامی و بخصوص قدرت موشکی خود در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهند آن هم به دنبال اینکه ریاض و فراتر از آن و نیروگاه هسته‌ای البراکه در ابوظبی را با موشک‌های بالستیک مختلف از جمله برکان-2 و کروز هدف گرفتند.به گزارش وبگاه یمنی «النجم الثاقب»، کشورهای شرکت کننده در عملیات موسوم به طوفان قاطع که در بطن همین حوادث یا مشابه آن قرار دارند از جمله مصر و سودان درصدد پیدا کردن راهی برای خروج از باتلاق یمن هستند.در این گزارش آمده است که «امروز آنچه بر سر مزدوران سودانی در یمن آمده و بخصوص در درگیری‌های مرز عربستان با یمن شامل نجران، جازان و عسیر و سواحل غربی یمن شامل میدی، المخا و دیگر جبهه‌ها بسیار سخت است و دوربین‌های رسانه جنگ یمن آن را ثبت و ضبط کرده است».

نجفی می‌رود؛ نجفی می ماند

خبرگزاری فارس: نجفی می‌رود؛ نجفی می ماند

چند ماهی بیشتر از حضور نجفی در شهرداری تهران نمی گذرد و هر روز انتقادات به عملکرد شهردار بیشتر می شود تا جایی که پروژه عبور از نجفی از سوی دوستان و هم حزبی ها خود آغاز و شایعه رفتنش را در فضای مجازی پخش کردند و البته بعد هم این خبر را تکذیب کردند.

 پروژه های شهری تهران چندماهی است که سرعت چندانی ندارد. دوست و دشمن این موضوع را در نهان و عیان بیان می کنند. کافی است چند دقیقه ای در تاکسی و اتوبوس نشسته و به نارضایتی های مردم درباره خوابیدن پروژه های شهری گوش داد.چند ماه از شهرداری محمدعلی نجفی گذشته است و خبری از افتتاح حتی یک ایستگاه مترو هم نیست. چند ایستگاهی که هم که در روزهای آخر دور قبل افتتاح شده بود هم تعطیل شد.جمله مشهوری به نقل از  شهردار اسبق تهران در دوران سازندگی هست که روز شهردار شدن محمدعلی نجفی گفته بود وی اگر بتواند یک میخ بر دیوار بکوبد من تعجب می کنم.این حرف با توجه به شناختی که از نجفی در نزد این شهردار اسبق وجود داشت بر زبان رانده شده بود و حالا معلوم است چندان بیراه هم نبوده است.

سرلشکر سلیمانی کدام عملیات حزب‌الله را مثال زد

خبرگزاری فارس: ضیافت مرگ در باغ پرتقال/ کابوسی که از یاد نتانیاهو نخواهد رفت+تصاویر

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید عماد مغنیه (حاج رضوان) فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان که در 23 بهمن سال 86 در منطقه «کفر سوسه» سوریه به دست عوامل موساد به شهادت رسید، به چند مورد از اقدامات برجسته این فرمانده شهید حزب‌الله اشاره کرد که از جمله آنها «عملیات انصاریه» بود.(متن سخنرانی سردار سلیمانی را از اینجا بخوانید)این عملیات 2 دهه قبل با طراحی و هدایت 2 تن از اعضای شاخص حزب‌الله اجرا شد که عبارت بودند از شهید حاج عماد مغنیه (حاج رضوان) و شهید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار).عملیات انصاریه یکی از بزرگترین ضربات اطلاعاتی و عملیاتی بود که به رژیم صهیونیستی وارد و شهید «بدرالدین» از آن با عنوان «جنگ مغزها» یاد می‌کرد.

دبیر کل ناتو: برای برجام اهمیت زیادی قائلیم؛ خواستار اجرای کامل آن هستیم

خبرگزاری فارس: دبیر کل ناتو: برای برجام اهمیت زیادی قائلیم؛ خواستار اجرای کامل آن هستیم

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو در نشستی در حاشیه «کنفرانس امنیتی مونیخ» خواستار تداوم اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) شد. دبیر کل ناتو گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم توافقات منع اشاعه کاملاً رعایت می‌شوند. توافق هسته‌ای ایران جزو همین توافقات است.»وی گفت: «ما برای توافق هسته‌ای ایران اهمیت زیادی قائل هستیم و مهم است که این توافق به طور کامل اجرا شود.»

آمریکا سه نفر را به تلاش برای انتقال قطعات پهپاد به حزب‌الله لبنان متهم کرد

خبرگزاری فارس: آمریکا سه نفر را به تلاش برای انتقال قطعات پهپاد به حزب‌الله لبنان متهم کرد

دادگاهی در ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا روز جمعه سه نفر را به تلاش برای ارسال قطعات پهپاد برای گروه حزب‌الله در لبنان متهم کرد. دفتر دادستان فدرال ایالت مینه‌سوتا در اطلاعیه‌ای روز جمعه اعلام کرد دو نفر از مظنونان که با یکدیگر برادر هستند (به نام‌های «اسامه حمده» و «عصام حمده») هم‌اکنون در آفریقای جنوبی بازداشت هستند، اما نفر سوم (به نام «احمد برو») دستگیر نشده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته هر سه نفر، شهروندان لبنان هستند که تابعیت‌های دوگانه آفریقای جنوبی یا انگلیس دارند. مشخص نیست که اسامه و عصام حمده کی دستگیر شده‌اند.  در کیفرخواست صادرشده علیه این سفر ادعا شده فعالیت‌های آنها از سال 2009 تا 2013 ادامه داشته و آنها برای انتقال قطعات قابل استفاده در سامانه‌های هدایت پهپاد تلاش کرده‌اند.