سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

نشست شورای امنیت درباره سوریه

خبرگزاری فارس: روسیه: آمریکا به معارضان استفاده از سلاح شیمیایی را آموزش داد/ آمریکا: ایران و روسیه دولت اسد را مسلح کردند

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه برای بررسی حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما در غوطه شرقی و به درخواست فرانسه برگزار شد.«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت: «کارشناس‌های روسی هیچ مدرکی از استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به دوما پیدا نکرده‌اند. کشورهای غربی بدون داشتن هیچ مدرکی، ایران و روسیه را به خاطر حمله شیمیایی به دوما سرزنش می‌کنند».

نبنزیا با بیان اینکه آمریکا حمله به سوریه را مدت‌ها پیش از حملات خان‌شیخون طراحی کرده بود، گفت: « آمریکایی‌ها به معارضان آموزش دادند تا با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بهانه‌ای برای حمله هوایی به سوریه ایجاد کنند».وی تاکید کرد: «کشورهای غربی می‌خواهند تنش‌ها را در نزدیکی دمشق حفظ کنند تا شهروندان آن، در وحشت باقی بمانند. گزارش‌های جعلی از سوی لندن درباره حمله شیمیایی به سوریه استفاده شد تا توجه‌ها را از رسوایی مسمومیت اسکریپال منحرف کنند».این مقام روسی همچنین افزود: «سران جدید گروه تروریستی «جیش الاسلام» فرایند خروج شبه‌نظامیان از دوما را در تاریخ 6 آوریل مختل کردند».«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران و دولت سوریه، گفت: « سلاح‌های شیمیایی مجدداً در سوریه استفاده شد».هیلی با متهم کردن ایران و روسیه به نقش داشتن در این حمله، مدعی شد: «دستان دولت روسیه به خون مردم سوریه آغشته است. نمی‌توان نقش ایران و روسیه را در مسلح‌کردن دولت سوریه نادیده گرفت».وی با ادعای اینکه ایران و روسیه در سوریه مستشار نظامی دارند، افزود: «سازمان ملل نباید اجازه دهد چنین حملاتی ترار شود. شورای امنیت اما هیچ کاری درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه انجام نمی‌دهد«.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.