سامانه اس 300 متحرک است/ این سامانه ممکن است در فوردو نباشد

 
فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیا گفت: سامانه موشکی برد بلند اس 300 متحرک بوده و ممکن است اکنون در فوردو نباشد.

سامانه اس 300 متحرک است/ ممکن است این سامانه اکنون در فردو نباشدامیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد استقرار سامانه اس 300 در مرکز هسته‌ای فوردو و احتمال استقرار این سامانه در سایر نقاط کشور اظهار داشت: شاید شما همین الان به فوردو بروید و این سامانه آنجا نباشد. سامانه اس 300 سیستمی متحرک است و قطعا باید جابه جایی‌های زیادی داشته باشد البته ما شبیه این سامانه‌، سامانه باور 373 و تلاش را داریم که سیستم‌های خوبی هستند و ما می‌توانیم به کمک این سامانه‌ها مانند بقیه نیروهای مسلح وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیا درباره دیدار اخیرشان با فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: مقام معظم رهبری یک فرمانده تمام عیار، رهبری سلحشور و یک امام دینی هستند و ما وقتی درباره زمینه‌های تخصصی صحبت می‌کنیم ایشان یک پله و قدم از ما جلوتر هستند و ما را نصحیت و راهنمایی می‌کنند؛ امیدوارم که خداوند ایشان را مستدام بدارد.

وی با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی بیان داشت: مهمترین دستاورد نیروهای مسلح خود باوریست که این مسئله در میان نیروهای پدافند هوایی نیز وجود دارد. این خود باوری به این معنی است که ما به جایی رسیدیم که می‌توانیم در مقابل تهدیدات دشمن با سامانه‌هایی که از آنها نخریده‌ایم و خودمان تولید کرده‌ایم و بومی سازی شده که بر حسب تهدید شناسی بوده است مقابله کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا افزود: آن زمان که هنوز سامانه‌هایی مانند اس 300 وارد کشور نشده بود یا وارد شد اما هنوز مستقر نشده اتفاقات مبارک زیادی در بحث پدافند هوایی و دفاع هوایی در کشور رخ داد مانند همین آسمان امنی که امروزه همه شاهد آن هستند که به اعتراف سازمان ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) ایران امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیا را داراست.

امیر اسماعیلی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: این یک برند ایمنی برای ایران است که باید در حفظ آن کوشا باشیم و این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که هر هواپیمای فرامنطقه‌ای که به مرزهای هوایی ایران نزدیک می‌شود با اخطار قاطعانه ما مواجه می‌شود بنابراین شما از یک طرف کاری بسیار سخت در زمینه اخطار به پرنده‌های متجاوز را داریم و از طرف دیگر وظیفه تأمین ایمنی هواپیماهای عبوری مسافربری ما را برعهده دارید که اکنون پدافند هوایی با سامانه‌های بومی خود توانسته‌ایم کار را انجام دهیم که این بهترین دستاورد است.

قدرت جمهوری اسلامی ایران ...

 
 

افسران - قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران از خدای متعال است



 

تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس

 
گروه جهان مشرق- جدیدترین تصاویر منتشر شده از سوی رسانه های وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد حکایت از حضور فرمانده کل نیروهای ویژه ارتش ترکیه در خاک سوریه دارد.
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
 
بنابر این گزارش، "ژنرال اکساک علی" فرمانده نیروهای ویژه ارتش ترکیه روز گذشته با حضور در شهر جرابلس واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه و مجاور مرز این کشور با ترکیه شخصا فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد برای سیطره بر این شهر را هدایت می کند. وی در جریان کودتای اخیر نظامیان در ترکیه فرمانده یگان های سرکوب کودتاچیان بود. در تصاویر منتشر شده از سوی رسانه ها وی در حالیکه یکی از تروریستهای تکفیری ارتش آزاد را در آغوش گرفته مشاهده می شود. پیشتر رسانه های ترکیه گفته بودند که فرمانده کل ارتش این کشور مسئول مستقیم عملیات در سوریه بوده است.
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
[ یکشنبه هفتم شهریور ۱۳۹۵ ] [ 15:35 ] [ حمیدرضا ]

فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا: شرایط سختی در خلیج‌فارس داریم

 
--> -->
یک ژنرال بلندپایه آمریکایی می‌گوید با افزایش رویارویی کشتی‌های آمریکایی با قایق‌های تندروی ایران در خلیج‌فارس، مواجهه با شرایط سخت به روزمره جدید نیروهای آمریکایی در این آب‌ها بدل شده است.

به گزارش مشرق، دریادار «جان ریچادرسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا ضمن اشاره به موارد اخیر رویارویی شناورهای نظامی ایران با کشتی‌های آمریکایی، از شرایط سخت به وجود آمده برای نیروهای تحت امرش در خلیج‌فارس سخن گفت.

آنطور که نشریه «استار استرایپس» گزارش داده، دریادار ریچاردسون گفته که شرایط در خلیج‌فارس «به سمت رویارویی بیشتر می‌رود و این که چگونه با این چالش‌ها مواجه شویم، فکر ما را مشغول کرده است.»

ژنرال آمریکایی گفته که مواجهه با شرایط سخت، به روزمره جدید نیروهای آمریکایی بدل شده است.

برخی تحلیل‌گران آمریکایی اعتقاد دارند که این 2 حادثه در حقیقت تمرینی برای استفاده از تاکتیک ازدحام برای حمله به شناورهای مسلح و مجهزتر آمریکایی است.

این تاکتیک شامل استفاده از چندین قایق تندروی مجهز به موشک و اژدر می‌شود که از چندین جهت به شناور دشمن حمله می‌کنند.

«استفان برایانز» از تحلیل‌گران آمریکایی ماجراهای خلیج‌فارس اخیراً در مقاله‌ای نوشته بود «اخیراً ایرانی‌ها یک جنبه دیگر به تاکتیک ازدحام قایق‌ها افزودند و آن عبارت است از استفاده از یک قایق گشتی تندروی کنترل از راه دور به نام یا مهدی که توانایی شلیک راکت را دارد و یا می‌توان آن را با مواد منفجره پر کرد.»

وی برای توصیف نحوه کارکرد قایق‌های تندرو برای مخاطبان آمریکایی، نوشته بود: «قایق‌های تندرو مانورپذیری بالایی دارند و می‌توانند با سرعتی بالغ بر 75 گره دریایی (138 کیلومتر بر ساعت) حرکت کنند؛ بدنه آنها نیز از فایبرگلاس ساخته شده که این ماده، تشخیص شناور را برای رادارها مشکل می‌کند.»

اظهار ناراحتی شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز از تقویت توان دفاعی ایران اس-300 حمله به فردو را دشوار می‌کند


شبکه آمریکایی در گزارشی با ادعای اینکه ایران دنبال نقض برجام با ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت است نوشت استقرار سامانه «اس 300»در ایران حمله اسرائیل به تأسیسات «فردو» را دشوار می‌کند.
شبکه «فاکس‌نیوز» در گزارشی به استقرار سامانه‌های «اس-300» در تأسیسات فردو اشاره کرد و نوشت:  هواپیماهای رادارگریز آمریکا همچون بمب‌افکن «B-2» و جنگنده «اف-22 رپتور» می‌توانند، از سامانه اس-300 بگریزند، اما اگر تعداد این سامانه‌ها به تعداد کافی باشد، این هواپیماهای آمریکا هم در برابر آن آسیب‌پذیر خواهند بود. در ادامه این گزارش تاکید شده است: حرف‌هایی از تخریب تأسیسات فردو با بمب‌های بتن‌شکن از طریق بمباران مکرر یک نقطه واحد در این تأسیسات توسط اسرائیل به میان می‌آید. گرچه اسرائیل بمب بتن شکن «MOP» و بمب‌افکنی با قابلیت حمل این بمب را ندارد، اما بمب بتن شکن 5 تنی «GBU-28» را در اختیار دارد که جنگنده‌های «اف-15 ای» این رژیم می‌توانند آن را حمل کنند.
فاکس‌نیوز افزوده است:  با این حال، سامانه اس-300، تهدید جدی برای جنگنده‌های نسل چهارم همچون اف-15 به همراه دارد. رژیم صهیونیستی در دسامبر 2016 وقتی که جنگنده نسل پنجم اف-35 دریافت کند، می‌تواند از سامانه اس-300 بگریزد، اما این جنگنده‌ها توان حمل بمب بتن‌شکن ندارند. مدل‌های قابل حمل با اف-35 بمب‌های بتن‌شکن در حال ساخت است، اما سال‌ها تا عملیاتی شدن فاصله دارند. این گزارش سپس با اشاره به این موارد مدعی شد، این عوامل نشان می‌دهد که ایران، نقض یا پایان دادن به برجام در یک مدت کوتاه یا میان مدت را از طریق از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در فردو در سرمی‌پروراند و به دنبال آن است که از حملات رژیم صهیونیستی جلوگیری کند و آمریکا را از چنین کاری دلسرد کند.

دستگیری ۶ تروریست و هلاکت ۳ تکفیری دیگر در ۲ نقطه از استان کرمانشاه

هلاکت یکی از عناصر رده‌بالای تکفیری در کرمانشاه/ دستگیری ۶ تروریست و هلاکت ۳ تکفیری دیگر در ۲ نقطه از استان کرمانشاه

 
حسین ذوالفقاریمعاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در ۲ نقطه از استان کرمانشاه با گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و ۴ نفر از آنها را به هلاکت رساندند و ۶ نفر دیگر هم دستگیر شدند.

طبق قانون، از جمله وظایف ارتش، «داشتن آمادگی جهت همکاری با سپاه پاسداران در کمک به ملل مسلمان و مستضعف غیر معارض با جهان اسلام، در دفاع از خود در برابر تهدید و تجاوز نظامی بنا به درخواست آنان و بنا به دستور» است.
 

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

 

چگونه در خانه ثواب بوسیدن تربت امام حسین(ع) را بدست آوریم؟

 
ثواب بوسیدن کف پای مادر و پدر مثل ثواب بوسیدن تربت امام حسین علیه السلام است. هر چه خدا در خاک حرم امام حسین علیه السلام در کف پای والدین هم گذاشته است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دارستانی- وقتی پدر و مادر از انسان ناراحت باشند، داروبر روی انسان اثر نمی کند. تمام درد جامع و مملکت ما از اینجا است که حواسمان به والدین نیست، در حالی که خدا هر چه به ما می دهد، به خاطر دعای پدر و مادر است. هزاران طلبه به حوزه علمیه می روند اما یکی از آن ها آیت الله بروجردی و آیت الله بهجت و ... می شوند، چون بیشتر از بقیه در مقابل پدر و مادر کمر خم کردند.

آیت الله العظمی مرعشی نجفی کسی است که 60 سال نماز شبش را در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خواند. رئیس دفتر این عالم بزرگوار می گوید؛ یک بار به آقا گفتم: اجازه می دهید که دفتر را زود تعطیل کنم و بروم؟ چون پدرم آمده است، می خواهم به دیدارش بروم. آقا بغض کرد و فرمود: خوش به حالت که پدر داری! قبل از این که بروی، قصه من و پدرم را بشنو. حدوداً ده ساله بودم و در نجف بودیم که مادرم گفت: وقت نهار است، به طبقه ی بالا برو و پدرت را صدا کن. دیدم پدرم روی کتابه ا خوابش برده است، بین دو معادله مانده بودم، اگر امر مادر را اطاعت کنم و پدرم را از خواب شیرین بیدار کنم، پدرم ناراحت می شود، با خود گفتم کاری کنم که اگر پدرم بیدار شد، ناراحت نشود. خم شدم و کف پای پدرم را بوسیدم، در همین حال پدرم بیدار شد و این صحنه را که دید، گریه اش گرفت و همان لحظه برایم دعا کرد، که هرچه امروز دارم به خاطر همان چند دعای پدرم است.

انشاالله

 

 

امید داشته باش

 

 

پایگاهای نظامی امریکا اطراف ایران

 

افسران - پایگاهای نظامی امریکا اطراف ایران

 

نجات هفت ملوان ایرانی در اقیانوس هند

 
ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش یک فروند لنچ ایرانی با هفت ملوان را پس از دو هفته سرگردانی در اقیانوس هند نجات داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش روز گذشته یک فروند لنچ ایرانی با هفت ملوان را پس از دو هفته سرگردانی در محدوده شمال اقیانوس هند نجات داد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوگروه های رزمی این نیرو در زمان انجام ماموریت علاوه بر بحث حمایت و اسکورت کشتی های نفتکش و تجاری کشورمان، یکی از ماموریت هایی که به آن ها ابلاغ شده است کنترل شناورهای عبوری در آبراه ها است.
 
وی افزود:درهمین راستا ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش روز گذشته پس از مواجهه با یک فروند لنچ صیادی کشورمان با هفت ملوان که در اقیانوس هند بیش از دو هفته سرگردان بودند ،آن ها را نجات داد.
 
دریادار دوم موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به وارد آمدن آسیب جدی به سیستم رانش لنچ، تا زمانی که صاحب آن نسبت به اعزام شناور جدید اقدام کند،به منظور جلوگیری از هجوم دزدان دریایی و سرگردانی دوباره،توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند یدک شده و سرنشینان آن تحت مراقبت نیروی دریایی ارتش خواهند بود.
 گفتنی است ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی رزمی تنب اواخر تیرماه به آب های آزاد و بین المللی اعزام شد.

چگونگی انتخاب کلاه سبزهای ارتش ایران به عنوان تیم برتر اراده آهنین در روسیه

 
فرمانده تیپ 65 نوهد در ادامه با اشاره به انتخاب تیم هوابرد کشورمان در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه به عنوان تیم برتر اراده آهنین از سوی وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در جریان مسابقات نظامی روسیه 2016 داوران با در نظر گرفتن آیتم‌هایی از جمله نظم عملیاتی، عدم بروز خطای عملیاتی و همچنین انضباط و همکاری تیمی در میان تیم‌های مختلف شرکت‌کننده در مسابقات، ایران را به عنوان تیم برتر اراده آهنین انتخاب کردند و این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.
 
ایران با هفت تیم منتخب و 168 نفر شرکت کننده در رشته های پامچه بیاتریون، سوگارو، هوابرد ، کوهستان، تهاجم دریایی، تک تیرانداز، غواصی عمیق در این مسابقات شرکت کردند.
امیر محمدحسن باقری در حاشیه مراسم استقبال از تیم های نظامی شرکت کننده در مسابقات نظامی روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آموزش و تجربه میادین بین المللی از دستاوردهای این مسابقات بود، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی دفاعی بزرگترین دستاورد مسابقات نظامی روسیه بود که موجب آشنایی کارکنان نیروهای مسلح با قابلیت ها، تجهیزات و توانمندی دیگر کشورها است.
وی افزود: خوشبختانه به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این مسابقات دست یافتیم و تجربه خوبی برای شرکت در سایر میادین بین المللی نظامی خواهد بود.
معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح با رضایت‌بخش ارزیابی کردن نتایج بدست آمده توسط تیم نظامی کشورمان گفت: صرفنظر از رتبه های بدست آمده از هفت تیم شرکت کننده، پنج تیم جزو تیم های برتر بودند و یک تیم نیز موفق به کسب رتبه دوم شد.
 

امیر باقری با بیان اینکه در جریان برگزاری این مسابقات به برخی تفاوت های آموزشی دست یافتیم تصریح کرد: بطور کلی تفاوت ها بسیار ناچیز بود اما به برخی نکات از جمله ترکیب مهارت های نظامی دست یافتیم که لزوم افزایش مهارت ها برای نظامیان را مشخص ساخت.
معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: همکاران ما در این مسابقات خوش درخشیدند به طوری که رسانه های کشور میزبان نیز به این موضوع صحه گذاشتند.

برادر شهید حسن باقری طراح نبردهای بزرگ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

 
 
افسران - برادر شهید حسن باقری طراح نبردهای بزرگ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

farzandesalehinمتن حکم رهبر انقلاب برای انتصاب رییس جدید ستاد کل نیروهای مسلح

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری
با توجه به انتقال سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیّد حسن فیروزآبادی به جایگاه مشاورت عالی فرماندهی کلّ نیروهای مسلح، و نظر به خدمات شایسته و تجارب ارزنده جناب‌عالی در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌ویژه در مسئولیت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، شما را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌کنم.
با تمسک و امید به عنایات الهی، ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به‌موقع و مؤثر به هر سطح و نوع از تهدیدات متوجّه به نظام جمهوری اسلامی ایران با عمل انقلابی مورد انتظار است.
از تلاشهای مخلصانه و مدبّرانه سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی از ابتدا تا کنون در این مسئولیت مهم قدردانی و تشکر می‌کنم.
دوام توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای

نهال:پ س " صورتی بخری ها !!!

 

نهال به حضرت آقا :کُلاتُ مامانت برات درست کرده؟آقا:آره ،نهال:میدی به من؟ آقا:این مال منه. یکی دیگه برات "میخرم!،نهال:پ س " صورتی بخری ها !!!»

افسران -  نهال به حضرت آقا :کُلاتُ مامانت برات درست کرده؟آقا:آره ،نهال:میدی به من؟ آقا:این مال منه. یکی دیگه برات

karbalaei1نوبت دیدار خصوصی خونواده شون نبوده اصلاً. خودش با همون شیطنت همیشگی جدا از مامان و دوتا برادرش، همراه بقیه بچه های شهدا رفته بود اون جلو.
عکس نوشت: نهال، دختر چهارساله شهید مدافع حرم، «مهدی قاضی خانی» دیدار جمعی از خانواده های شهدا با رهبر انقلاب (۹۵/۴/۵)

هر جا به انقلاب و روحیه‌ی انقلابی تکیه کردیم

 

 

اگر اراده کنیم رژیم آل سعود را به خاک سیاه می‌نشانیم

 

پدر به معنای واقعی

نجات هفت ملوان ایرانی در اقیانوس هند

 
ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش یک فروند لنچ ایرانی با هفت ملوان را پس از دو هفته سرگردانی در اقیانوس هند نجات داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش روز گذشته یک فروند لنچ ایرانی با هفت ملوان را پس از دو هفته سرگردانی در محدوده شمال اقیانوس هند نجات داد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوگروه های رزمی این نیرو در زمان انجام ماموریت علاوه بر بحث حمایت و اسکورت کشتی های نفتکش و تجاری کشورمان، یکی از ماموریت هایی که به آن ها ابلاغ شده است کنترل شناورهای عبوری در آبراه ها است.
 
وی افزود:درهمین راستا ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش روز گذشته پس از مواجهه با یک فروند لنچ صیادی کشورمان با هفت ملوان که در اقیانوس هند بیش از دو هفته سرگردان بودند ،آن ها را نجات داد.
 
دریادار دوم موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به وارد آمدن آسیب جدی به سیستم رانش لنچ، تا زمانی که صاحب آن نسبت به اعزام شناور جدید اقدام کند،به منظور جلوگیری از هجوم دزدان دریایی و سرگردانی دوباره،توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند یدک شده و سرنشینان آن تحت مراقبت نیروی دریایی ارتش خواهند بود.
 گفتنی است ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی رزمی تنب اواخر تیرماه به آب های آزاد و بین المللی اعزام شد.

ایرانی عزیز بهوش یاش

 

افسران - ایرانی بیدارباش