جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهیدمأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است «محمدولی قرنی» اولین رئیس ستاد ارتش اظهار داشت: شهید قرنی اولین شهید ترور است؛ او کسی است که شخصیتی ویژه و مثال‌زدنی داشت.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه شهید قرنی در دوران حکومت پهلوی یکی از گزینه‌های نزدیک به دربار بود، افزود: در آن مقطعِ خدمتی، شهید قرنی متوجه شد که مسئولان دربار فساد زیادی دارند و لذا عَلم مبارزه با رژیم پهلوی را بلند کرد که در این مسیر دو بار به اتهام کودتا علیه رژیم طاغوت دستگیر و زندانی و سپس با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.  ادامه مطلب ...

مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد

آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید «محمد ولی قرنی» اولین رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامیمراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد ایران صبح امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش حضور داشتند.  ادامه مطلب ...

سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد

آئین رونمایی از سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران وسردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد محمد رضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، فرماندهان و مسئولان ارتش در مدرسه دارالفنون محل تحصیل این شهید والامقام برگزار شد.

در حاشیه این مراسم امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی گفت: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی و با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان آموزش و پرورش و همچنین مسئولان مدرسه تاریخی دارالفنون که محل تحصیل، تربیت و شخصیت سازی این شهید بزرگوار است از سردیس، نرم افزار و کتاب زندگینامه این شهید و چند تن از شهدای ارتش در این مکان رونمایی و به دارالفنون اعطا شد.

امیر فولادی افزود: دارالفنون هسته اصلی تشکیل دانشکده افسری (دانشگاه افسری امام علی (ع) کنونی) است، زیرا دروس اولیه این مدرسه شامل دروس پیاده نظام، سواره نظام، توپخانه و ... بوده و شهید قرنی هم در این مدرسه و هم در دانشکده افسری تحصیل کرده است.

وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی سالروز تأسیس سپاه پاسدارانوحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم

فرا رسیدن دوم اردیبهشت‌ماه «سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش‌های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبارستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.  ادامه مطلب ...

حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست + فیلمدرباره حادثه بامداد جمعه در اصفهان گفت: ظرفیت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست. 

وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که وظیفه حفاظت از آسمان کشور را دارد با قدرت و استحکام و با استفاده از تاکتیک و تجهیزات بسیار پیشرفته آسمان کشور را رصد می‌کند و مردم شریف کشورمان مطمئن باشند که ارتش با تمام ظرفیت‌های خود آمادگی‌های لازم را دارد و هیچ تهدیدی نمی‌تواند کشورمان را مخاطب خود قرار دهد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش بیان کرد: اگر تهدیدی بخواهد اتفاق بیفتد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده هستتد که قدرت اصلی خود را به دشمنان نشان دهند.   

امیر پوردستان گفت: حادثه‌ای که در اصفهان اتفاق افتاد به قدری وسعت، عمق و حجمش کم است که در بُعد نظامی قابل ارائه و مطرح شدن نیست.

آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم

امیر حمید واحدی در حاشیه رژه روز ارتش درخصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهارکرد: نیروی هوایی با کمکآماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همینجا به دشمنان ایران توصیه میکنم خطای راهبردی نکنند.

وی در پایان گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می‌کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیرو‌های مسلح ایران انجام دهیم.

منبع ایسنا

رژیم صهیونیستی بداند نیرو‌های مسلح ما آماده هستند

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه مراسم رژه ارتش اظهار کرد: نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال‌های اخیر در خودرژیم صهیونیستی بداند نیرو‌های مسلح ما آماده هستند داشته است. ابتدا تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب که این نیرو به یک نیروی متحرک و هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون چنین نیروی زمینی‌ای را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده‌ایم.

وی افزود:نیروی زمینی تسلیحاتی را وارد نیرو کرده که اکثریت آن در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نیروی زمینی به شکل دارای قابلیت هوشمند و دقیق زن و دور زن باشند.  ادامه مطلب ...

هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمعهر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد خبرنگاران گفت: ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: در عین حال آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیرو‌های مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای روبرو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مُهلک تری پاسخ خواهیم داد.  ادامه مطلب ...

عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان یک حرف می‌زنند

امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار کرد: خیلی وقتعملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان یک حرف می‌زنند است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

وی افزود: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه عمل می‌کند. ادامه این روند ان شاءالله اینگونه است که دولت‌های منطقه خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت‌ها بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم

امیر حمید واحدی در حاشیه رژه روز ارتش درخصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهارکرد: نیروی هوایی با کمک وزارتآماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همینجا به دشمنان ایران توصیه میکنم خطای راهبردی نکنند.

وی در پایان گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می‌کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیرو‌های مسلح ایران انجام دهیم.

چه تجهیزاتی از ارتش در رژه روز ۲۹ فروردین به نمایش درآمد؟

صبح امروز در سراسر کشور مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حاجی زاده هوا فضا سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهمگ کننده ارتش، سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی و سرلشکر یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم رژه ارتش در تهران حضور دارند.

روز ارتش

  ادامه مطلب ...

آغاز مراسم رژه روز ارتش

مراسم رژه روز ارتش صبح امروز با حضور آیت الله  رئیسی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی نمایندهآغاز مراسم رژه روز ارتش ولی فقیه در ارتش، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرلشکر سید رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار رادان فرماندهی انتظامی کل کشور، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده کل ارتش، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح آغاز شد.

بخشی از دستاورد‌ها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در خواهد آمد. 

همچنین در این مراسم یگان‌های برتر از مقابل جایگاه فرماندهان رژه خواهند رفت. این مراسم به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز ارتش تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود

مراسم گرامیداشت روز ارتش و رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت ۲۹ فروردین، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشتمراسم گرامیداشت روز ارتش تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، تا ساعاتی دیگر در تهران و سایر استان‌های کشور آغاز می‌شود.

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سالفراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.  ادامه مطلب ...

ننگ بر مدعیان حقوق بشر که با سکوت خود، زمینه ساز وحشی گری‌های رژیم صهیونیستی شده‌اند

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش طی پیامی شهادت فرزندان و نوادگان اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبشننگ بر مدعیان حقوق بشر که با سکوت خود، زمینه ساز وحشی گری‌های رژیم صهیونیستی شده‌اند مقاومت اسلامی "حماس" در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ.

برادر ارجمند آقای اسماعیل هنیه، رئیس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس

 سَلَامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ

بار دیگر عجز و درماندگی رژیم سفاک صهیونیستی در مواجهه و رویارویی مستقیم با رزمندگان جبهه مقاومت، نقاب از چهره پلید این دشمن بشریت برداشت.

​  ادامه مطلب ...

فیلم سینمایی شهید صیاد شیرازی در حال تولید است

امیر سرتیپ محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی شخصیت،فیلم سینمایی شهید صیاد شیرازی در حال تولید است سرمایه ملی و الگویی برای همه جوانان ما نه فقط برای نظامیان است.

وی ادامه داد: برای نظامیان، همه سکنات، رفتار، کردار، گفتار و  حتی ذهنیت او با ارزش است و ما از این شهید بزرگوار درس می‌گیریم و سعی می‌کنم به آن عمل کنیم.

امیر فولادی افزود: اما شهید صیاد شیرازی شخصیت جامعی است که می‌تواند برای تمام جوانان اعم از آن‌هایی که لباس رزم بر تن دارند و یا دانشجویان و یا نسل جوانی که در کسوت سربازی هم نیستند الگو باشد.  ادامه مطلب ...

ایران اسلامی تنها راه ثبات و امنیت منطقه را وحدت می‌داند

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت عید فطر اعلام کرد: ایران اسلامی تنها راه ثبات و امنیّت منطقه را وحدت وایران اسلامی تنها راه ثبات و امنیت منطقه را وحدت می‌داند انسجام ملّت‌های مسلمان می‌داند که با تمسّک به اصول ایمان اسلامی و احیاء فضائل اخلاقی دست یافتنی است.

 در پیام روابط عمومی ارتش آمده است:

اینک نسیم نویدبخش برکات الهی در عید سعید فطر که ضیافتگاه وصال و پایان ضیافت الهی رمضان است وزیدن گرفته و در‌های رحمت و مغفرت و رضوان واسعۀ الهی بیش از هر زمان دیگری به روی بندگان و پرهیزکاران و روزه‌داران او گشوده شده و شوق وصال به سرچشمه زلال لم‌یزلی را قوت بخشیده است.  ادامه مطلب ...

اشتباه از سوی دشمنان با یک پاسخ دندان‌شکن روبه‌رو خواهد شد

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه بیست و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد «شهید علی صیاد شیرازی» در جمعاشتباه از سوی دشمنان با یک پاسخ دندان‌شکن روبه‌رو خواهد شد خبرنگاران اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی را باید در ابعاد مختلفی بررسی کرد، یکی از ابعاد آن بعد اخلاقی این شهید است که در این بُعد در شاخص‌های مختلف از جمله صبر، رفتار و گفتار ایشان نمونه بودند.

وی بُعد دیگر را انقلابی بودن شهید صیاد شیرازی دانست و گفت: این شهید بزرگوار از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مبارزات حضور داشته و تلاش‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی کرده است. 

ادامه مطلب ...

دولت نتانیاهو با توقف جنگ غزه سقوط خواهد کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش  در حاشیه همایش علمی اندیشه‌های دفاعی نظامی سپهبد شهیددولت نتانیاهو با توقف جنگ غزه سقوط خواهد کرد علی صیاد شیرازی که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، درباره عقب نشینی رژیم صهیونیستی از بخش‌هایی از غزه اظهار داشت: عقب نشینی صهیونیست‌ها از بخش‌هایی از غزه جزء تاکتیک‌های آنهاست به گونه‌ای که اکنون به بمباران روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه ادامه حیات نتانیاهو به ادامه جنگ غزه وابسته است، تصریح کرد: در صورت توقف جنگ غزه، به احتمال قریب به یقین دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد برای همین، این جنگ شیشه عمر او است. 

ادامه مطلب ...

شهید صیاد، سپر بلای ملت، در عبور از تنگه‌ها و فتح قله‌ها بود

ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: شهید صیاد شیرازیشهید صیاد، سپر بلای ملت، در عبور از تنگه‌ها و فتح قله‌ها بود ازجمله دلاورمردانی بود که با تلاش مستمر عاشقانه در مکتب ولایت و ایفای نقش مؤثر و شجاعانه همراه با نبوغ نظامی ویژه در میدان نبرد نه‌تنها دست و نگاه طمع ورز بیگانگان را از این آب‌وخاک مقدس قطع کرد، بلکه ثمره خون پاکش پرده برداشتن از چهره کریه تروریسم بین‌المللی بوده است.  ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی

متن بیانیه ارتش  جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی بدین شرحبیانیه ارتش به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

 بیست و پنجمین سال روز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، این اسطوره نستوه زیستن سربلند و عروج عاشقانه را گرامی می‌داریم.  ادامه مطلب ...

هم افزایی نیرو‌های مسلح مهم‌ترین عامل بازدارندگی و افزایش اقتدار است

امیرسرتیپ دوم محمد صادقیان فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال (تهران) در جمع فرماندهان و کارکنان این یگان پدافندی، اظهارهم افزایی نیرو‌های مسلح مهم‌ترین عامل بازدارندگی و افزایش اقتدار است داشت: امروز مجموعه ارتش و نیروهای مسلح دانش محور است و همواره شاهد طراحی و توسعه بسیاری از تجهیزات کارآمد و پیشرفته هستیم.

امیرسرتیپ دوم صادقیان، گفت: هم‌افزایی، انسجام و تبادل دانش نیروهای مسلح کشورمان مهم‌‌ترین عامل بازدارندگی و افزایش اقتدار است. 

ادامه مطلب ...

دانشجویان فردا به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

دیدار رمضانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با دانشجویان و فعالان دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف فردادانشجویان فردا به دیدار رهبر انقلاب می‌روند برگزار می‌شود.

 این دیدار هرساله در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پردازند.

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و حلول ماه شوال نماز عید سعید فطر امسال نیز همچون سنوات گذشته به امامت حضرت آیت‌اللهاقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب خامنه‌ای، برگزار می‌شود.


ارتش به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه ارتش  به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ روز ماندگار در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ روز تعیین کننده و ماندگار در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است. روزی که ملت فهیم، بصیر و انقلابی کشور عزیزمان با حضور حماسی و رای قاطع بیش از ۹۸ درصدی خود، الگوی جدیدی از حاکمیت مبتنی بر مردم سالاری دینی تحت عنوان «جمهوری اسلامی ایران» را بنیان نهادند.  ادامه مطلب ...

ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دو عاملردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم باعث خشونت و خوی ددمنشی اسرائیل در منطقه شده است که این عوامل حمایت‌های دولت‌های غربی و بی عملی برخی از دولت‌های اسلامی منطقه است.

وی افزود: آمریکا سالیانه سه میلیارد دلار کمک بلاعوض به اسرائیل می‌کند و تسهیلات مورد نیاز اسرائیل از آمریکا تامین می‌شود و حمایت‌های رسانه‌ای از دیگر موضوعات مورد حمایت آمریکا از اسرائیل است.

امیر اکرمی‌نیا مدعیان دروغین حقوق بشر را دولت‌های غربی‌ها خواند و افزود: بیش از بیست هزار زن و بچه در شش ماه اخیر به شهادت رسیده اند ولی ابزار‌های رسانه‌ای آنها برای آزادی زنان در ایران به اخبار کذب می‌پردازند و این از عجایب روزگار است که ادعا‌ها با عمل متفاوت است.

این مقام مسئول با اشاره به خیانت کشور‌های اسلامی در مسئله فلسطین اظهار داشت: متاسفانه ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم و این کشور‌ها به خاطر حفظ منافع خود از برقراری ارتباط با اسرائیل سر باز نمی‌زنند و این سبب شده است خوی وحشی گری اسرائیل ادامه پیدا کند.

رونمایی از نسل جدید سامانه های پهپادی و موشکی پدافند ارتش

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از گروه پدافند هوایی شهید کشاورزی جاسک بازدید و توان رزم ورونمایی از نسل جدید سامانه های پهپادی و موشکی پدافند ارتش آمادگی دفاعی این یگان پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه مهمترین راهبرد نیروی پدافند هوایی ارتش تولید امنیت پایدار است، اظهار داشت: تولید امنیت با شعار و حرف عملی نمی‍شود و مستلزم تلاش جهادی و هدفمند است.

امیرسرتیپ صباحی فرد با تاکید بر اینکه در سایه امنیت پایدار است که زمینه رشد و پیشرفت در تمامی عرصه‍ها در داخل کشور ممکن و محقق می‍شود ابراز داشت: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از کشور و تضمین کننده امنیت پایدار  برای میهن و نظام اسلامی است.

امیرسرتیپ صباحی فرد گفت: نسل جدید سامانه های پهپادی و موشکی نیروی پدافندهوایی ارتش با قابلیت های به روز و پیشرفته در سال جاری رونمایی می شود.

روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود

امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری،روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می‌شود.  ادامه مطلب ...

جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل:به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توان علمی جوانان تحصیل‌کرده در پیشبرد اهداف سازمانی، دانش‌آموختگان واجد شرایط دانشگاه‌هایجزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند برای گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به‌صورت امریه «سرباز روستایی» در مناطق محروم استان به سامانه جامع حوزه مشمولان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به آدرس mashmoolin.iripo.ir مراجعه کنند  ادامه مطلب ...

حضور برجسته صنایع دفاعی ایران در اکسپو قطر

مدلی از پهپاد پرچمدار جدید صنایع دفاعی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دوحه در کنار محصولاتی از رقبای آمریکایی، چینیحضور برجسته صنایع دفاعی ایران در اکسپو قطر و ترکیه‌ای به نمایش گذاشته شد که توجهات را به خود جلب کرد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که پهپاد جدید ایران می‌تواند به لطف موتور توربو جت آن ۱۳ بمب حمل کند و بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۱۰ هزار متری پرواز کند. اما نکته قابل‌توجه درباره این پهپاد نامی است که روی آن مزین شده است: غزه

به گفته این روزنامه، پهپاد پرچمدار جدید صنایع دفاعی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دوحه این ماه در کنار محصولاتی از رقبای آمریکایی، چینی و ترکیه‌ای به نمایش گذاشته شد که اولین نمایش این پهپاد در خارج از ایران بود. از زمان انقضای محدودیت‌های سازمان ملل بر صادرات موشک و پهپاد‌های ایران در ماه اکتبر، تهران به طور فزاینده‌ای تسلیحات نظامی خود را در بازار‌های بین‌المللی فروخته است. محدودیت‌های سازمان ملل بخشی از پیمان چندجانبه هسته‌ای با ایران موسوم به برجام بود که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

​  ادامه مطلب ...

دوربردترین پهپاد انتحاری جهان را بشناسید + تصاویر

طی چند دهه اخیر فناوری پهپادی نقش برجسته‌ای در نبرد‌ها و جنگ‌های جهان پیدا کرده است و در این بین پهپاد‌های «انتحاری» ازدوربردترین پهپاد انتحاری جهان را بشناسید + تصاویر نقش برجسته‌تری نسبت به سایر انواع پهپاد‌ها برخوردار هستند.

این پرنده‌های بدون سرنشین که مشخصاتی شبیه به موشک‌های کروز دارند، در انواع مختلف با کارآیی‌های متفاوت، به‌دلیل صرفه اقتصادی، اثرگذاری مناسب و سهولت به‌کارگیری به جنگ‌افزاری تبدیل شده‌اند که بعضاً تعیین‌کننده سرنوشت میادین جنگ هستند و یا حداقل قادرند تلفات قابل‌توجهی به دشمن وارد کنند.

 از سوی دیگر این نوع از پهپاد‌ها به‌دلیل ابعاد کوچکتری که نسبت به سایر پهپاد‌ها دارند سخت‌تر توسط رادار‌ها شناسایی می‌شوند و برخی از آنها حتی قابل حمل توسط نفر هستند و در یگان‌های پیاده و نیرو‌های ویژه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.  ادامه مطلب ...

آمریکا، شریک جرم قطعی جنایتکاران اسرائیل در حمله به مردم مظلوم فلسطین است

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در سالگرد عملیات بزرگ فتح‌المبین در جمع پیشکسوتانآمریکا، شریک جرم قطعی جنایتکاران اسرائیل در حمله به مردم مظلوم فلسطین است و مردم مقاوم دزفول با تاکید بر اینکه مردم قهرمان دزفول در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت جانانه، دین خود را به اسلام و ایران عزیز ادا کردند، اظهار کرد: ملت شریف ایران و مردم قهرمان و مقاوم دزفول با گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآمیز فتح‌المبین و یکی از ایام درخشان هشت سال دفاع مقدس، در حقیقت بر پایداری و مقاومت و ایستادگی در برابر باج خواهی و زورگویی دشمنان تاکید می‌کنند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک راه نورانی و روشن برای نسل‌های کنونی و آینده خصوصاً نسل جوان باقی می‌گذارد که همیشه الهام‌بخش است و در برابر تهدیدات و چالش‌ها برای حفظ استقلال و عزت کشور عزیز ایران، می‌توان از این راه روشن و پر افتخار، درس و الهام گرفت. ما از تجربه دوران دفاع مقدس آموخته‌ایم اگر قدرت نداشته باشیم، مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیریم بنابراین طی سه دهه گذشته پس از جنگ، قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی خود را دائماً افزایش داده‌ایم و خواهیم داد تا بتوانیم از موجودیت و منافع ملت شریف ایران در برابر تهدیدات، قدرتمندانه دفاع کنیم و خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان را به بازدارندگی رسانده‌ایم.

آنچه که نیرو‌های مسلح ایران در ۱۴۰۲ رقم زدند

شاید بتوان گفت نیرو‌های مسلح کشورمان در هر ماه و به هر مناسبتی از یک دستاورد مهم در حوزه‌های نظامی، دفاعی و حتی

آنچه که نیرو‌های مسلح ایران در ۱۴۰۲ رقم زدند علمی در سال ۱۴۰۲ رونمایی کردند.

دستاورد‌های بزرگ،پیشرفته و به‌روز صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی جلوه‌هایی از تولید قدرت در راستای دفاع از کشور و مایه اطمینان و آرامش مردم است. موضوعی که هیچ‌کس حتی دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران نیز نمی‌توانند با آن مخالفت کنند و به‌راحتی می‌توان گفت امروز صنایع دفاعی کشور و نیرو‌های مسلح در تامین و ارتقای امنیت، اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی پیشرو هستند.

ایران کشوری با موقعیتی مهم و استراتژیک در منطقه است که در طول تاریخ همواره با تهدید‌های زیادی روبه‌رو بوده است. به همین خاطر نیرو‌های مسلح کشورمان همیشه تلاش داشته‌اند تا توانایی خود در زمینه نظامی را تقویت کنند.  ​ 

ادامه مطلب ...

پیام رزمایش کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ چه بود؟

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین در آخرین روز‌های سال گذشته با شعار «با هم برای برقراری صلحپیام رزمایش کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ چه بود؟ و امنیت» در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان به مدت ۲ روز برگزار شد. در این رزمایش ۵ کشور عمان، قزاقستان، پاکستان، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان به صورت ناظر حضور داشتند.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در خصوص پیام این رزمایش گفت: مهم‌ترین پیام این رزمایش همان طور که در نام آن وجود داشت، صلح ثبات و امنیت در این منطقه بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: منطقه ما یک منطقه حساس و حیاتی است و این رزمایش نشان می‌دهد که همه قدرت‌های بزرگ که در این رزمایش حضور داشتند و حتی کشور‌هایی مثل عمان، پاکستان و آذربایجان که به عنوان عضو ناظر حضور داشتند همه طالب این هستند که در این منطقه حساس امنیت برقرار شود.

امیر آشتیانی تاکید کرد: بر همین اساس مهم‌ترین پیام رزمایش هم صلح و امنیت در این منطقه است.

نیروی زمینی ارتش آماده امدادرسانی به مناطق سیل‌خیز است

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی این نیرو برای آماده‌باش و کمک‌رسانینیروی زمینی ارتش آماده امدادرسانی به مناطق سیل‌خیز است به مناطق مستعد خطر و تحت هشدار سیل در طی روز‌های آینده، اظهار کرد: مطابق با دستور‌های ابلاغی از سوی فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی، تمامی یگان‌های تابعه نیروی زمینی، در حالت آماده‌باش کامل برای کمک به مناطق تحت هشدار بوده و در صورت بروز هرگونه رخداد ناخوشایندی، این نیرو حتماً با تمام توان، از راه‌های هوایی و زمینی به امدادرسانی و یاری هموطنان در هر نقطه کشور خواهد شتافت.

وی افزود: ارتش همواره در تمامی شرایط در کنار آحاد ملت شریف ایران بوده و همان‌گونه که پیش از این در سیل استان‌های گلستان و لرستان و زلزله استان کرمانشاه شاهد بودیم، نیروی زمینی ارتش به عنوان پیشگام خدمت‌رسانی و مردم‌یاری، پیشاپیش دیگر نهاد‌های متولی اقدام به رفع آسیب‌ها و کمک‌رسانی به مردم عزیز میهن سرفرازمان کرده است.

رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ فرمودند: اگر ما بخواهیمرهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم باید پای مردم را به عرصه‌ تولید به نحو محسوسی باز کنیم و موانع حضور مردم را برطرف کنیم.

ایشان ادامه دادند: در مورد شعار سال ۱۴۰۲ که عبارت بود از مهار تورم و رشد تولید، کارهای خوبی انجام گرفت. در هر دو بخش شعار، کارهایی انجام گرفت، پیشرفت‌هایی هم اتفاق افتاد،  ادامه مطلب ...

ظرفیت‌های دفاعی بر اساس رصد سطح تهدیدات ایجاد می‌شوند

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه بازدید از دستاوردهای جهاد خودکفایی این نیروسرتیپ صباحی فرد: ظرفیت‌های دفاعی بر اساس رصد سطح تهدیدات ایجاد می‌شوند درباره برنامه‌های پدافند هوایی برای مقابله با تهدیدات اظهار داشت: حوزه آفند هوایی، حوزه‌ای است که به شدت توسط همه قدرت‌های نظامی دنیا با پیشرفت‌های روزافزونی که دارند در حال توسعه است.

وی افزود: به موازات توسعه آفند هوایی، پدافند هوایی هم ناگزیر است در برابر تهدیدات، مصون‌سازی کند. ما در حوزه تحقیقات صنعتی در سطح پدافند هوایی، یک چشم‌انداز و برنامه‌ای تحت عنوان آینده‌پژوهی داریم.

صباحی فرد ادامه داد: همیشه به نیازهای دفاعی به عنوان بخشی که در آینده‌پژوهی باید آن را بسنجیم نگاه می‌کنیم و همزمان با پیش‌بینی اقدامات خود در مقابل تهدیدات، اتفاقات دنیا را هم رصد می‌کنیم. آخرین فناوری‌هایی را هم که نیروهای آفند هوایی استفاده می‌کنند و اقداماتی که پدافند هوایی در مقابل انجام می‌دهند، رصد می‌کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی تصریح کرد: دنیای امروز عرصه‌ حرکت بر مدار فناوری، علم، دانش و اطلاعات است و بر این اساس نیروی پدافند هوایی ارتش، از هر فرصتی در راستای ارتقای توان رزم بر پایه آموزش، تحقیقات علمی و پژوهش‌های فناورانه استفاده می‌کند.

بازدید امیر سرلشکر موسوی از دستاورد‌های جدید پدافند هوایی

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، با حضور در جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی از دستاورد‌های جدید پدافندی این نیروبازدید امیر سرلشکر موسوی از دستاورد‌های جدید پدافند هوایی بازدید کرد.

در این بازدید امیر سرتیپ قادر رحیم زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی و جمعی از فرماندهان و معاونان این نیرو، فرمانده کل ارتش را همراهی کردند.

دل نوشته فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی

در آستانه حلول سال نو خورشیدی، دل نوشته امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایراندل نوشته فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی برای قدردانی از سربازان در حراست از حدود و ثغور مرز‌های ایران اسلامی منتشر شد.

 متن دل نوشته به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرزندان عزیزم سربازان وطن؛ سلام

 اکنون که این نوشته را می‎‌خوانید می‌دانم در جای جای این سرزمین پهناور، از شهر و پادگان تا نقاط مرزی، حضور دارید. حضوری که ثمرات و برکات بسیار برای کشور و مردم داشته، مردمی که شایسته خدمتند و شما نیز شایسته تکریم ما و مردم.

می‌دانم در کنار دغدغه شغل و زندگی و احساس تکلیف در قبال خانواده و پدر و مادر که بخش مهمی از دل مشغولی شماست، به عزیزان ایثارگر سرباز که درگذشته‌های نه چندان دور، روز‌های سختی را در این کسوت گذراندند نیز می‌اندیشید.  ادامه مطلب ...

سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در تهران خواهد بود

«مهدی فضائلی» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در فضای مجازی نوشت: با توجه به تقارن ایام سال نو با ماه رمضان،سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در تهران خواهد بود سخنرانی نوروزی سالانه رهبر انقلاب، چهارشنبه اول فروردین، در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم انجام می‌شود.

مراسم سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود.

شایان ذکر است در سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ و مقارنه قبلی ماه مبارک رمضان با اولین روز سال و همچنین دوران همه‌گیری کرونا سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی برگزار نشده بود.

بازگشایی موزه نظامی ارتش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران

امیر دریادار سیاری در این مراسم با بیان اینکه موزه‌ها نشان دهنده تاریخ، فرهنگ و تمدن ملت‌ها هستند، گفت: موزه‌ها از جایگاهبازگشایی موزه نظامی ارتش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران بالا و ارزشمندی در کشور‌ها برخوردار هستند به طوری که موضوع آشنایی با موزه ها، جزئی از دروس مدارس و واحد‌های دانشگاهی قرار داده شده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کلیه مسئولان و دست اندرکاران امر بازسازی و مرمت موزه نظامی، گفت: هشت سال پیش این موزه به علت اینکه ساختمان آن ایمنی و همچنین محیط داخل آن وضعیت مطلوبی برای بازدیدکنندگان نداشت و محل‌های نگهداری تجهیزات و سلاح‌ها نیز از استاندارد‌های لازم برخوردار نبود، تعطیل شد و در سال ۱۳۹۹ و پس از دعوت مسئولان مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، بازدیدی از موزه انجام شد و نتیجه آن به استحضار فرمانده محترم کل ارتش رسید و مقرر گردید ضمن اختصاص اعتبار لازم جهت بازسازی و مرمت موزه نظامی، رسیدگی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد که الحمدلله با تلاش متولیان امر در ارتش و همکاری مجدانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اقدامات و استاندارد‌های لازم جهت احیای مجدد این موزه انجام شد و امروز ما شاهد بازگشایی موزه نظامی در مجموعه سعدآباد تهران که یکی از ارزشمند‌ترین موزه‌های نظامی جهان است و در کشورمان هم نمونه ندارد، هستیم.

پیام دریادار ایرانی به فرمانده کل ارتش

 امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، با صدور پیامی دریافت نشان «فتح» را از محضر مبارک فرماندهپیام دریادار ایرانی به فرمانده کل ارتش معظم کل قوا و ولی امر مسلمین جهان (مدظله‌العالی)، به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور ارجمند؛ امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برخوردار از کارکنان مکتبی و لایق، کارآمد و جان برکف، پای در رکاب ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در مسیر تحقق و تعالی آرمان‌های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی، مدافع ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و رهرو راه سرخ شهیدان گرانقدر، تکیه گاهی مستحکم و مطمئن در برابر توطئه‌ها و تهدیدات معاندین و بدخواهان نظام و ملت شریف و عزیز ایران اسلامی است. 
ادامه مطلب ...

رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۴ پایان یافت

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۴رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۴ پایان یافت ایران، چین و روسیه با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.

در این مراسم کلیه شناور‌های شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رژه رفتند.

در این رژه، یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های سهند، جماران، بایندر و ناو‌های بهرگان و نایبند و ناو‌های موشک‌انداز زره، سیرجان و دلوار و همچنین شناور شهید ناظری، ناو شهید محمودی و شناور‌های تندرو و همچنین ناوگروه چین شامل ناوشکن نانینگ و ناوگروه روسیه شامل آدمیرال گورشکوف و شناور پشتیبانی کاما حضور داشتند.

اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی

امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضوراجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی نیرو‌های دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده عملیات آزاد سازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.

وی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH ۳ D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» به‌عنوان ناو سرفرماندهی رزمایش، شناور‌های رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.  ادامه مطلب ...

اجرای عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه و روزانه

امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربنداجرای عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه و روزانه امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد همچنین عملیات تیراندازی روزانه نیز اجرا شد.

وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه و روزانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیرو‌های دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیرو‌های دریایی کشور‌های چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.

هدیه اینترنتی دولت به مردم به مناسبت نوروز و ماه رمضان

عیسی زارع پور٬ وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک‌رمضان، بسته اینترنتهدیه اینترنتی دولت به مردم به مناسبت نوروز و ماه رمضان هدیه پنج گیگابایتی معادل ۱۲ گیگابایت ترافیک داخلی برای مردم در نظر گرفته‌ایم.

او گفت: مردم با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانند این بسته را دریافت کنند. هموطنان به ازای هر کد ملی و با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir می‌توانند این بسته را که تا پایان تعطیلات نوروز اعتبار دارد٬ دریافت کنند.

 وزیر ارتباطات در بخش دیگری و در جمع خبرنگاران گفت: پوشش فیبر نوری از ۲.۵ میلیون به ۷ میلیون خانوار رسیده است.

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در تنگه‌های استراتژیک دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است

آقائیان کارشناس مسائل امنیتی در گفتگو با شبکه خبر درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند اظهار کرد:رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در تنگه‌های استراتژیک دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است این رزمایش چندین سال است که در حال برگزاری بوده  و از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف‌های متعددی را در این رزمایش دنبال می‌کنند. اطراف اقیانوس هند چندین تنگه مهم و استراتژیک دنیا مانند تنگه هرمز و مالاگا و باب المندب قرار دادر که در تجارت و  موضوعات دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.  ادامه مطلب ...

اجرای تمرین «Photo Ex» و صورت‌بندی و آرایش‌های تاکتیکی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴

یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، تمرین ((Photo Ex))و اجرای صورت‌بندی و 
اجرای تمرین «Photo Ex» و صورت‌بندی و آرایش‌های تاکتیکی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴
آرایش‌های تاکتیکی را با موفقیت انجام دادند.امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین ((Photo Ex)) وصورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.امیر دریادار دوم تاج‌الدینی اذعان داشت: تمام مراحل رزمایش با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.وی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریا نخواهند داد.

تیراندازی ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی

   عملیات تیراندازی ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ انجام شد.

تیراندازی ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی

امیر دریاداردوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دنا و با استفاده از سلاح‌های تعیین شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.