اولین روز رزمایش پدافند هوایی+تصاویر

 «تلاش» 3هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد+عکس و فیلم

سامانه موشکی تلاش با شلیک سه فروند موشک صیاد، اهداف هوایی را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار داد.

سامانه موشکی «تلاش» 3هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، در اولین روز رزمایش سامانه موشکی تلاش به سمت اهداف هوایی شلیک کرد.

سامانه موشکی تلاش یکی از جدیدترین سامانه های پدافندی قرارگاه خاتم الانبیاست که می‌تواند اهداف را در ارتفاع متوسط و بلند مورد اصابت قرار دهد.

این سامانه موشکی در این رزمایش با شلیک سه فروند موشک صیاد، سه هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد.

سامانه موشکی تلاش با تلفیق با رادار ایرانی افق، حاصل طراحی و ساخت صنایع دفاعی ایران است، در این رزمایش به کار گرفته شد.

در همین راستا امیر دریادار دوم سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت  97 گفت: سامانه های موشکی تلاش، پرنده هایی که در قالب نیروی دشمن قصد نفوذ به منطقه رزمایش داشتند را مورد هدف قرار دادند و به یاری خداوند اجازه نداند هیچ پرنده ای وارد منطقه شده و این محدوده را به سلامت ترک کنند.

وی ضمن تبریک این موفقیت به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع دفاعی وزارت دفاع افزود: تحویل چنین سامانه هایی با دارا بودن قابلیت های منحصر بفرد و درصد اصابت بالا، با وجود تحریم‌های ظالمانه به مدافعان آسمان ولایت باعث شد تا امروز شاهد آن باشیم که هیچ آزمایش ناموفقی در صحنه رزمایش اتفاق نیفتد.

برای مشاهده فیلم این شلیک اینجا را کلیک کنید.


[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ] [ 20:34 ] [ نادر ]
[ ]

آمریکا نفتکش غرق شده ایرانی را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی عجیب و غریب یک نفتکش غرق شده ایرانی را نیز در فهرست تحریم‌های جدید قرار داد.

آمریکا  نفتکش غرق شده ایرانی را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی عجیب و غریب یک نفتکش ایرانی که سال گذشته در چین غرق شده بود را در فهرست جدید تحریم‌ها گنجانده است.

به نوشته وبگاه «پرس .تی. وی» وزارت خزانه داری آمریکا درحالی دوشنبه عصر فهرستی از تحریم‌ها  را  علیه ایران اعلام کرد که نام «سانچی» نفتکش غرق شده ایرانی نیز به چشم می‌خورد.



ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ] [ 20:32 ] [ نادر ]
[ ]

سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح تشكيل مي‌شود

کلیات تشکیل لايحه سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در نشست امروز خانه ملت به تصويب رسيد.

سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح تشكيل مي‌شود

کلیات لایحه تشکیل لایحه سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در نشست امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

نهایتا نمایندگان پس از بررسی کلیات این لایحه با 156 رای موافق، 8 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند.

در صورت تصویب جزئیات این لایحه،‌ سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.


[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ] [ 20:29 ] [ نادر ]
[ ]

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت آغاز شد

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت با اعلام رمز یا خاتم الانبیا(ص) در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور آغاز شد.

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت آغاز شد

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت با اعلام رمز یا خاتم الانبیا(ص) توسط امیر دریادار سیاری، رییس هئیت مدیره رزمایش در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.

این رزمایش با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در قالب شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور و با حضور نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی برگزار می شود.

شبکه فرماندهی و کنترل کشف و شناسایی رهگیری و انهدام اهداف متخاصم اجرای عملیات پدافندی در محیط جنگ الکترونیک بهره برداری از سامانه های اکتشافی غیر فعال بکارگیری سامانه های پدافند هواپایه با سرنشین و بدون سرنشین مقابله با موشک های ضد رادار و موشک های کروز از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین خواهند شد.


[ دوشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ] [ 20:28 ] [ نادر ]
[ ]

افزایش امضاهای طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس طرح تنبیه کشورهای آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران را تدوین کردند که امضاهای این طرح همچنان رو به افزایش است.

افزایش امضاهای طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار، نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران تهیه کردند که امضاهای این طرح همچنان رو به افزایش است. 

به گزارش فارس، متن طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران به شرح زیر است:  

۱)کلیه کشورهایی که به تبعیت از ایالات متحده آمریکا از خرید و فروش نفت یا هر کالای دیگر از ایران خودداری یا با اعمال محدودیت در معاملات شهروندان یا دولت متبوع خود با دولت و شهروندان جمهوری اسلامی ایران در تحریم جمهوری اسلامی ایران با امریکا همکاری نمایند (کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران) محسوب می شوند و مشمول تنبیهات مقرر شده در این قانون می گردند.

۲) دولت موظف است هر شش ماه یکبار فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران را به گمرکات کشور و مناطق آزاد ابلاغ و از طریق رسانه ها منتشر کند.

۳)از تاریخ تصویب این قانون هرگونه واردات کالاهای مصرفی از آمریکا و کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران از طریق گمرکات یا مناطق آزاد ممنوع است.

تبصره: فروش نفت و گاز ایران به کشورهای موضوع این قانون بمدت ده سال از آخرین باری که هر کشور در فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران قرار گیرد ممنوع می باشد.


[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ] [ 19:9 ] [ نادر ]
[ ]

رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 97 از فردا آغاز می شود

رئیس هیأت مدیره برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی با عنوان «مدافعان آسمان ولایت ۹۷» از برگزاری این رزمایش از فردا به مدت دو روز در گستره بزرگی از آسمان کشور خبر داد.

رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 97 از فردا آغاز می شود

امیردریادار حبیب‌الله سیاری رئیس هیأت مدیره برگزاری  رزمایش مشترک پدافند هواییطی نشست خبری با اعلام مطلب فوق گفت: این رزمایش با حضور قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا(ص)، نیرو هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخشی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ای به اندازه ۵۰۰ هزار کیلومترمربع و در بخش‌هایی از شمال، غرب، شرق و مرکز کشور از فردا آغاز می‌شود.



ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ] [ 19:8 ] [ نادر ]
[ ]

مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در تهران از زبان تصویر

[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ] [ 19:6 ] [ نادر ]
[ ]

اگربساط لانه جاسوسی جمع نمی‌شد انقلاب به چهل‌سالگی نمی‌رسید

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر 40 ساله نمی‌کرد و در همان اول دهه انقلاب کار انقلاب تمام بود.

اگربساط لانه جاسوسی جمع نمی‌شد انقلاب به چهل‌سالگی نمی‌رسید

سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم گرامیداشت 13 آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا، گفت: خدای بزرگ را بی‌نهایت سپاسگزاریم که توفیق درک عظمت اسلام و حاکمیت اسلامی تحت امر ولایت فقیه را به ما عطا فرمود و روزهای فراوانی را در این انقلاب به عنوان یوم‌الله شاهد بودیم.



ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ] [ 19:4 ] [ نادر ]
[ ]

رهبر انقلاب: اقدامات ترامپ «لیبرال‌دموکراسی» را نیز بی‌آبرو کرد

نشانه‌های آشکارِ افول قدرت آمریکا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس‌جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ آمریکا، «لیبرال‌دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی‌آبرو کرده است.

اقدامات ترامپ «لیبرال‌دموکراسی» را نیز  بی‌آبرو کرد/ نشانه‌های آشکارِ افول قدرت آمریکا

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با تجلیل از حضور پرمعنا و عظیم مردم در «رزمایش بی نظیر، توصیف ناپذیر و شگفتی ساز اربعین»، سه حادثه ۱۳ آبانِ ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را نشانه هایی از چالش عمیق و مستمر ملت ایران و امریکا خواندند و با اشاره به شکست شیطان بزرگ در تحقق هدف اصلی توطئه های ۴۰ سال اخیر آن یعنی بازگشت به سیطره دوران رژیم ستم شاهی در ایران تأکید کردند: افول امریکا به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده اما در سوی دیگر این چالش، ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده ای درخشان و به مراتب بهتر را در پیش دارد.



ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ] [ 18:37 ] [ نادر ]
[ ]

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ترکیه و 8 کشور عضو D8 دلار را از مبادلات تجاری حذف می‌کنند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز از 8 کشور عضو گروه D8 خواست تا با هدف حذف دلار درمبادلات تجاری خود یک اتاق کلرینگ شکل دهند.

ترکیه  و  8 کشور عضو D8 دلار را از مبادلات تجاری حذف می‌کنند

به نقل از حریت، مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از 8 کشور در حال توسعه عضو گروه D8 خواست تا با هدف حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی خود در مبادلات تجاری یک اتاق کلرینگ (پایاپای) تشکیل دهند. 

وی در سخنان خود در در افتتاحیه هجدهمین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان D8 گفت: ما شاهد یک دوره جنگ تجاری هستیم بهترین پاسخ علیه این جنگ استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری است. ترکیه در حال آماده شدن برای مبادله بر اساس ارزهای ملی با کشورهایی نظیر چین، روسیه، ایران و اوکراین است. 

وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: ما به مذاکرات خود برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات با دیگر کشورها نیز ادامه می‌دهیم. این امکان وجود دارد که الگوی مشابهی نیز در میان کشورهای عضو D8 شکل بگیرد به همین دلیل ما پیشنهاد می‌دهیم که یک اتاق کلرینگ بین کشورهای D8 شکل گیرد.

گروه D8 در روز 15 ژوئن سال 1997 و پس از پیشنهاد نخست‌وزیر وقت ترکیه برای شکل‌گیری یک گروه متشکل از کشورهای مسلمان در حال توسعه شکل گرفت. به همراه ترکیه، اندونزی، ایران، بنگلادش، مصر، مالزی، نیجریه و پاکستان نیز در این گروه حضور دارند و مرکز آن نیز در استانبول ترکیه واقع است. 

چاوش‌اوغلو همچنین به طور ضمنی از پیوستن دیگر کشورها به این استقبال کرد. هجدهمین نشست گروه D8 در استان آنتالیای جنوبی ترکیه آغاز به کار خواهد کرد.


[ شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ] [ 18:34 ] [ نادر ]
[ ]

یک منبع مطلع اروپایی خبر داد «بن‌سلمان» کنار زده می‌شود

توافق واشنگتن و لندن بر سر ولی‌عهدی احمد بن‌عبدالعزیز

روزنامه لبنانی البنا به نقل از یک منبع بلندپایه اروپایی نوشت: طبق برنامه هماهنگ‌شده بین لندن و واشنگتن، محمد بن‌سلمان به زودی از ولایت‌عهدی حکومت سعودی ساقط و احمد بن‌عبدالعزیز ولی‌عهد و محمد بن‌نایف جانشین ولی‌عهد می‌شود.

«بن‌سلمان» کنار زده می‌شود/ توافق واشنگتن و لندن بر سر ولی‌عهدی احمد بن‌عبدالعزیز

روزنامه لبنانی «البناء» در یادداشتی به با عنوان « احمد بن عبدالعزیز و ماموریت دشوار، اتفاقات بزرگی در انتظار ریاض است»، نوشت که بزودی محمد بن سلمان از ولی‌عهدی عربستان کنار گذاشته می‌شود و احمد ولی‌عهد خواهد شد.

البناء نوشت، به گفته یک منبع آگاه اروپایی، بن سلمان غرق شده و چیزی نمانده عربستان هم با او غرق شود؛ تلاش‌های نتانیاهو هم، به رغم کاهش فرصت‌ها، تنفس مصنوعی برای بن سلمان است.



ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ] [ 18:33 ] [ نادر ]
[ ]

امیر موسوی در مراسم افتتاح خط تولید انبوه جنگنده کوثر: تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه افتتاح خط تولید انبوه هواپیمای جنگنده کوثر جهش جدیدی در ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی است، گفت: این اقدام ارزشمند ثابت کرد، تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است.

تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح خط تولید انبوه جنگنده کوثر و تحویل آن به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز برای صنایع دفاعی کشور و نیروی هوایی ارتش روز مهمی است.

وی افزود:، صنایع دفاعی کشور برای اولین بار موفق شد خط تولید هواپیمای جنگنده را نهایی و افتتاح کند. همچنین امروز نقطه عطف و جهش جدیدی در ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل ارتش  تاکید کرد: ایران ما با عزم راسخ جوانان مقابل تحریم‌ها ایستاده و توانست کار بزرگ راه‌اندازی خط تولید هواپیمای جنگنده را به سرانجام برساند.

سرلشکر موسوی در پایان : باید از برادرانمان در وزارت دفاع تشکر کنم که در کاری هم‌افزا با نیروی هوایی ارتش، کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، نقطه عطفی در تاریخ صنایع دفاعی رقم زدند.


[ شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ] [ 18:32 ] [ نادر ]
[ ]

خط تولید انبوه جنگنده «کوثر» افتتاح شد

خط تولید جنگنده کوثر اولین جنگنده بومی کشور، با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع افتتاح شد.

خط تولید انبوه جنگنده «کوثر»  افتتاح شد

افتتاح خط تولید انبوه و آیین تحویل دهی اولین جت جنگنده  تمام ایرانی کوثر به ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت هواپیماسازی  ایران ( هسا ) وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در اصفهان  برگزار شد.



ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ] [ 18:30 ] [ نادر ]
[ ]

عقب‌نشینی واشنگتن از فشارها علیه تهران

اتصال ایران به سوئیفت قطع نمی‌شود

یک وبگاه خبری تحلیلی آمریکایی با بیان اینکه وزیر خارجه ایالات متحده متقاعد شده که اتصال ایران به سوئیفت قطع نشود، تحلیل کرد که واشنگتن قصد دارد امتیازات عمده‌ای به ایران بدهد.

عقب‌نشینی واشنگتن از فشارها علیه تهران/ اتصال ایران به سوئیفت قطع نمی‌شود

علی‌رغم تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران در نیمه آبان، برخی منابع می‌گویند که واشنگتن قصد دارد امتیازات عمده‌ای را به ایران بدهد که باعث می‌شود تهران بتواند فشارهای تحریم‌های اقتصادی را تا حد زیادی تسهیل کند.

در همین راستا وبگاه «واشنگتن فری‌بیکن» گزارش داد که مقامات وزارت خارجه آمریکا توانسته‌اند «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور را متقاعد کنند که اجازه دهد ایران به سیستم «سوئیفت» (سامانه جهانی تعاملات بین بانکی) متصل بماند.



ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ] [ 13:17 ] [ نادر ]
[ ]

بلومبرگ: آمریکا 8 کشور را از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف کرد

شبکه بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که در آستانه اجرای تحریمهای نفتی و بانکی علیه ایران، واشنگتن با اعطای معافیت به 8 کشور برای ادامه خرید نفت از ایران موافقت کرده است.

بلومبرگ: آمریکا 8 کشور را از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف کرد

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا در ارتباط با تحریمهای نفتی علیه ایران، با اعطای معافیت تحریمی به 8 کشور از جمله کره جنوبی، هند و ژاپن موافقت کرده است. 

پیش از این بیشتر کشورهای خریدار نفت ایران از جمله خریداران آسیایی به دنبال اخذ معافیت از تحریمهای آمریکا علیه ایران به ویژه برای خرید نفت و میعانات گازی بودند.

بلومبرگ در ادامه نوشت؛ متحدان نزدیک آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی به همراه هند که وابستگی زیادی به نفت ایران دارند این معافیت را دریافت کرده‌اند اما انتظار می‌رود لیست کامل این معافیتها روز دوشنبه منتشر شود.



ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ] [ 13:14 ] [ نادر ]
[ ]