نیروهای مین یاب روسی وارد دیرالزور شدند

مسکو - ایرنا - نخستین گروه از نیروهای مین روب روسیه در قالب 40 کارشناس برای مین روبی مناطق آزاد شده دیرالزور از وجود تله های انفجاری تروریست های داعشی به منطقه رفتند.

ادامه نوشته

فیصل مقداد: قدردان ایران و حزب‌الله هستیم/ دیرالزور نقطه عطف نابودی تروریسم

مصاحبه فیصل مقداد با تسنیم

ادامه نوشته

اعتراف عربستان به شکست در سوریه

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، موافقت وزیر خارجه سعودی با ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را "اقرار عربستان به شکست" توصیف کرد.

اعتراف عربستان به شکست در سوریه

ادامه نوشته

داعش چگونه ۴ هزار نیروی خود را به کشتن داد/ تدابیر خاص داعش برای انتحاری‌ها

نبردهایی که داعش انجام می داد، بدون تاکتیک و نقشه نظامی بود، گواه این گفته، سقوط شهر «کوبانی» بود که بی برنامگی داعش و آشفتگی صفوفش ۴ هزار داعشی زبده را به کشتن داد.داعش

ادامه نوشته

داعش در جنگ به زنان متوسل شده است

در پژوهشی که شرکت انگلیسی "HIS Markit" (سرویس مدیریت اطلاع رسانی) انجام داده است داعش از بحران کمبود نیرو بعد از شکست‌های اخیرش در عراق و سوریه رنج می‌برد.
 
به گزارش نامه نیوز در این پژوهش اشاره شده که دیگر محال است داعش بتواند مناطقی را که از دست داده به دست آورد.
 
یکی از تحلیگران این شرکت می‌گوید که  داعش بعد از کشته شدن تعداد زیادی از اعضایش در جنگ زنان را به کار می‌گیرد.
 
داعش پیشتر نیز از زنان در حملات انتحاری استفاده کرده بود. طی عملیات موصل زنان ۴۰ درصد حملات انتحاری را علیه نیروهای عراقی انجام دادند.
 
اما این پژوهش مشخص نکرده که این زنان خودشان خواهان این انجام عملیات انتحاری و ورود به جنگ شده‌اند یا خیر.

کره‌شمالی: "هدایای" بیشتری برای آمریکا می‌فرستیم

 خبرگزاری رویترز گزارش داد: هان تائه سونگ، سفیر کره شمالی در مقر سازمان ملل در ژنو در سخنرانی به اجلاس کنفرانس خلع سلاح در این مقر گفت: مفتخر هستم بگویم که کره شمالی دو روز پیش در سوم سپتامبر با موفقیت دست به آزمایش یک بمب هیدروژنی برای موشک بالستیک قاره پیما در راستای طرحش برای ایجاد یک نیروی هسته‌ای راهبردی زد.
 
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: این "تدابیر دفاعی اخیر کشور من یک بسته هدیه به آدرس آمریکا" بودند.
 
او همچنین تاکید کرد: آمریکا تا زمانی که به همراه هم‌پیمانانش دست به "تحریک‌های غیرمحتاطانه و تلاش‌های بی ثمر" برای اعمال فشار بر جمهوری دموکراتیک خلق کره بزند بسته‌های هدیه بیشتری از سوی کشور من دریافت خواهد کرد.
 
وی همچنین تاکید کرد: هرگز تحریم و فشار در کشور من موثر نخواهد بود و جمهوری دموکراتیک خلق کره تحت هیچ شرایطی نیروی بازدارنده هسته‌ای خود را روی میز مذاکره قرار نخواهد داد.

اسرائیل به کاخ سفید: به خاطر ایران هم که شده، به کره شمالی جواب دندان شکن بده

رای الیوم نوشت: با وجود اختلافات شدید داخلی در اسرائیل، این دولت عبری به نحو چشم گیری به بحران بین کره شمالی و آمریکا نظر داشته و نگرانی عمیقی نسبت به وقوع جنگ بین این دو دولت دارد.

وزیر امنیت اسرائیل، موشه یعلون، در حساب توئیتر خود در این باره نوشت:« پاسخ جامعه بین الملل به اقدامات کره شمالی بر روی رفتارهای ایران در آینده نزدیک نیز سایه می اندازد. با اینکه آزمایش موشکی کره به ما مربوط نمی شود، اما باید از پیامدهای آن بیمناک باشیم».
 
به گزارش نامه نیوز، یک روزنامه اسرائیلی به نقل از یک مقام بلند پایه صهیونیستی در این خصوص آورده است:«مذاکرات با کره شمالی به مدت دو سال طول کشید اما به نتیجه ای نرسید، از این رو ممکن است چنین شرایطی در مورد ایران نیز تکرار شود، باید از تجربه کره شمالی درس بگیریم تا به ایران اجازه رفتار مشابهی را ندهیم.»
 
اسرائیلی ها نگران آن هستند که خویشتنداری آمریکا در مورد اقدامات کره شمالی و ندادن پاسخ دندان شکن به آن، حامل پیامی برای تهران باشد مبنی بر اینکه دولتی که اصرار به داشتن سلاح هسته ای دارد، باید مانند کره عمل کند، حتی اگر دولتی مثل آمریکا با آن مخالف باشد.
 
مسئولان اسرائیلی ضمن بیان این مطلب که رفتار کره شمالی در مورد استفاده از سلاح هسته ای می تواند الهام بخش ایران باشد، ایالات متحده را به توجه جدی تر به تشنج ایجاد شده توسط کره، و پر کردن خلأهایی که در نتیجه حضور کمرنگ آمریکا در خاورمیانه بوجود آمده است فراخواندند.

واکنش سرلشگر باقری به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس / احتمال حمله تروریست‌های تکفیری به سکوهای ن

واکنش سرلشگر باقری به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس / احتمال حمله تروریست‌های تکفیری به سکوهای نفتی ایران

ادامه نوشته

آلمان سرزمین داعش می‌شود

آلمان سرزمین داعش می‌شود

ادامه نوشته

شکسته‌شدن محاصره ۳ساله دیرالزور

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن در مسیر شهر دیر الزور در شرق که تحت کنترل داعش است، پیشروی مهمی را از سمت شمال رقم زدند و به محل استقرار نیروهای سوری تیپ ۱۳۷ رسیدند. این نیروها در حال پیشروی به سمت فرودگاه دیر الزور هستند.

ادامه نوشته