دیگر ساپورتها بازار خود را از دست دادهاند و شلوارهای پاره با طرحها و نوشتههای غیراخلاقی جای آنها را گرفته است و فقط یک گردش ساده در پاساژهای معروف به خوبی میتواند از موفقیت این طرح ها در سایه غفلت مسئولین خبر دهد. گرمی هوا بازار پوشاک تابستانی را نیز گرم کرده است و فروشندگان برای جذب مشتری و با توجیه اینکه باید جنس عرضه شده به فروش برسد، با زیر پا گذاشتن ارزشهای جامعه به قبح زدایی میپردازند، خطری که اگر جلوی آن گرفته نشود، فراگیر خواهد شد.
هر سال با گرم شدن هوا بازار ارائه خدمات در صنف پوشاک در همه ابعاد آن بیش از دیگر ویژگیهای این فصل مورد توجه قرار میگیرد و با توجه به گستردگی و تنوع اجناس و مغازهها در این صنف، جذب مشتری هر روز بیش از پیش اهمیت مییابد و گاهی به رقابتی تنگاتنگ تبدیل میشود و کسانی که حاضر به شرکت در این مسابقه نباشند به مرور به حاشیه رانده شده و از بازار کنار گذاشته میشوند، اما سرمایهگذارانی که در جستجوی منافع خود در این بازار هستند، به دنبال فروشندههایی هستند که از ظریفترین ترفندها برای جذب مشتری استفاده میکنند.
یکی از مهمترین ترفندها در این رقابت، داشتن روابط عمومی بالاست، به طوری که فروشنده بتواند با استفاده از لغات و کلمات خوب و مثبت، با دقت و حوصله به حرفهای مشتری گوش داده و او را با انرژی مثبتی که از خود در مسیر توجیه جنسی که ارائه میدهد یاری کند تا بتواند کالای مورد نظر مشتری را بیابد و یا توجیهی برای خرید کالایی که مورد نظر مشتری نیست پیدا کند زیرا مهارت یک فروشنده موفق جذب مشتری است و مهمتر از آن، مشتری ساختن از کسی است که قصد خرید ندارد!
اما این مهارت که در قالب ترفندهای مختلف و به روز خودنمایی میکند و باعث شده که در بازار رقابت فعلی مغازههای رنگارنگ در پاساژها و خیابانهای پرتردد شهری، رنگ و بوی دیگری بیابد!
مشاهده مهارت جدید فروشندگان چندان هم نیاز به دقت نظر و توجه خاص نیست و به راحتی در پاساژهای معروفی همچون پاساژ قائم، ایران زمین، کوروش و تیراژه قابل مشاهده است و دور نیست زمانی که در کل پاساژها به عنوان ترفند موفق در جذب مشتری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.