سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

عدم تغییر سیاست موشکی و دفاعی ایران/ با ادامه روند کنونی امکان اعزام حجاج ایرانی فراهم نخواهد بود

خبرگزاری فارس: عدم تغییر سیاست موشکی و دفاعی ایران/ با ادامه روند کنونی امکان اعزام حجاج ایرانی فراهم نخواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه در نشست امروز با خبرنگاران به بیان مواضع تهران درباره عراق، یمن‌، سوریه و فلسطین، تعامل این وزارتخانه با مجلس، سیاست دفاعی و موشکی کشور، برجام و حج تمتع پرداخت.  حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز را تبریک گفت.


* حضور در نشست وین در دست بررسی است


جابری‌انصاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره برگزاری نشست گروه تماس سوریه در اواخر اردیبهشت ماه در وین و حضور ظریف در این نشست عنوان کرد: رایزنی‌ها برای دور جدید این نشست در جریان است و این مطلب به جمهوری اسلامی منتقل شده و در حال بررسی است.


وی با بیان اینکه ما عضو فعال کمیته تماس بین‌المللی سوریه بودیم،‌ خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های کشور که تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه بوده، در این روند مشارکت کرده و مشکلات این روند را در رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه اعلام کرده و به این مسیر ادامه خواهیم داد.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: موفقیت ایده‌ مطرح و مصوبات تصویب شده در نشست‌های بین‌المللی در ارتباط با سوریه منوط به این است که مشکلات موجود در مسیر راه در ارتباط با آتش‌بس، دولت وحدت ملی، گفت‌وگوهای سوری - سوری و حرکت در مسیر رجوع به آراء ملت سوریه رفع شود.


به گزارش فارس، جابری‌انصاری گفت: ایران با ادامه این سیاست اصولی خود با موضوع نشست‌های بین‌المللی و گروه تماس سوریه به تعامل خود ادامه می‌دهد.


* تاکید بر وحدت و تمامیت ارضی عراق


وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات مسرور بارزانی رئیس سازمان اطلاعات اقلیم کردستان عراق مبنی بر اینکه زمان جدایی کردستان عراق از این کشور فرا رسیده و نیاز به رایزنی‌ها با ایران و ترکیه است، خاطرنشان کرد: استقلال، وحدت و تمامیت ارضی عراق ضامن منافع آحاد مردم این کشور و همه کشورهای منطقه و جهان است.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی خطر اصلی که عراق و ملت آن را تهدید می‌کند، تروریسم و افراط‌گرایی برشمرد و افزود: امیدواریم نخبگان و جریانات سیاسی عراق با درک این شرایط خطیر و توجه به مسئله و خطر اصلی که عراق را تهدید می‌کند به گفت‌وگوهای ملی بین جریان‌های مختلف کمک کرده و آن را در جهت استمرار حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و مقابله کارآمد با جریان‌های تروریستی و تحقق منافع ملت ایران تسهیل کنند.


وی اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص در عراق، ایران همه طرف‌های عراقی را به رعایت موازین و رویکردهای قانونی و انجام گفت‌وگوهای ملی برای حل و فصل اختلافات داخلی تشویق می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.