سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اعزام 52 ناوگروه برای تامین امنیت دریاهای جنوب و شمال و آب های آزاد خبر داد.

http://aja.ir/portal/Picture/

دریادار حبیب الله سیاری عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های گسترده ای را در جنوب و شمال برای تامین امنیت در دریاهای آزاد ، اقیانوس هند و خلیج عدن و همچنین امنیت و اقتدار پایدار در دریای خزر انجام داده است.  وی با اشاره به صدور فرمان از سوی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی در دریاهای آزاد در سال 1387 افزود: در حال حاضر ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی در حال انجام ماموریت در دریاهای جنوب است و پنج ناوگروه صلح و دوستی نیز از ناوگان شمال به کشورهای حاشیه خزر اعزام شده است.

دریادار سیاری با اشاره به لزوم تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی توسط نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تامین امنیت خصوصا در مناطقی مثل خلیج عدن و تنگه باب المندب، از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که اکثر کشتی های تجاری و نفتکش ایران، در آن مسیر تردد می کنند.

وی به آمادگی ناوها ، ناوشکن ها ، تجهیزات پروازی و همچنین ارائه آموزش های لازم به کارکنان برای انجام دریانوردی های طولانی مدت اشاره و اظهار کرد: نیروی دریایی ایران برای تسلط بر منطقه تاکنون رکورد پنج ماه متوالی دریانوردی در آب های آزاد و جنوب را به ثبت رسانده که در نوع خود بی نظیر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد دریامحور گفت: رشد اقتصاد دریامحور منوط به پیشرفت دریامحور کشور است و دریای جنوب و سواحل مکران نقش بسزایی در تحقق این هدف اقتصادی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.