سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

شگفتی یگانهای خارجی از عملیاتهای بین‌المللی نیروی دریایی ارتش

http://nedaja.aja.ir/Portal/Picture/  

ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران جماران» را به نوعی می توان مهمترین دستاورد دفاعی کشور در حوزه دریایی برشمرد. این شناور رزمی که در سال 1388 با حضور فرمانده معظم کل قوا تحویل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است به نوعی نمادی از خودباوری و تحقق شعار "ما می توانیم" در صنعت دفاعی کشور محسوب می شود.

این ناوشکن 94 متر طول و قریب 1500 تن وزن دارد و یک مجموعه رادار پیشرفته در کنار انواع سامانه های دفاعی و تهاجمی نیز برای انجام هر چه بهتر ماموریتها، روی آن نصب شده است و می تواند با سرعت 30 گره دریایی حرکت کرده و 120 تا 140 پرسنل و خدمه نیز در آن فعالیت می کنند.

به گفته مسئولان این پروژه مهم دریایی، جماران از حدود یک میلیون و 400 هزار قطعه، سامانه و مجموعه تشکیل شده است و علاوه بر اینکه در جنبه های مختلف، در مقایسه با ناوشکن‌های روز و همتراز خودش در دنیا برابری می کند، توانایی قدرت مانور بالا و ماندگاری زیاد در شرایط جوی بسیار نامناسب در دریاها را نیز دارد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، قادر به انجام این شش ماموریت به طور همزمان است. سامانه‌ها و فناوری‌های متعدد اطلاعاتی، جنگ الکترونیک، ضد الکترونیک، راداری، موشکی، اژدر زیر سطح و سونار در طبقات مختلف این ناوشکن قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.