سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

۱۰۰حمله هوایی به مواضع تروریست‌های سوری

۱۰۰حمله هوایی به مواضع تروریست‌های سوری

عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی به ویژه گروه‌های موسوم به جبهه فتح الشام (نام جدید جبهه النصره)، حزب اسلامی ترکستانی و احرارالشام در محورهای مختلف جنوب و جنوب غربی حلب ادامه دارد و این محورها به ویژه الراموسه شاهد درگیری‌های شدید است.   آخرین تحولات میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته به این شرح است :

 
- نیروهای ارتش سوریه با موشک هدایت‌شونده، تجمع گروه‌های تروریستی در جاده روستای الحمیدیه در حومه قنیطره را هدف قرار دادند که به هلاکت تمام تروریست‌ها منجر شد.
 
- یکی از سرکردگان جبهه تروریستی النصره یا همان جبهه ادعایی فتح الشام ملقب به ابواحمد عنیق در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در محور القراصی در حومه جنوبی حلب زخمی شد.
 
- انبار مهمات گروه‌های تروریستی در شرق شهر معره النعمان در حومه جنوبی ادلب منفجر شد، دلایل انفجار اعلام نشده است.
 
- گروه تروریستی داعش، اقدام به بازداشت غیرنظامیان کُردی در روستاهای حومه شهر الباب در حومه شمال شرقی ادلب کرد.
 
- نیروهای سوریه دموکراتیک از گروه‌های کُردی، روستاهای حیزا، کدرو، رومانه، شیخ عبید، مصطاحه و جب محمد و چندین مزرعه در جنوب منبج در حومه شمال شرقی حلب را به سیطره خود درآوردند.
 
- تجمعات و مراکز استقرار گروه‌های تروریستی تکفیری در دانشکده‌های نظامی در جنوب حلب هدف حملات هوایی قرار گرفت.
 
- گروه تروریستی داعش، مجوز فعالیت کافی‌نت‌های شهر الطبقه در حومه غربی  الرقه را پس از یک هفته تعطیلی صادر کرد.
 
- شماری از تروریست‌های داعشی در درگیری با تروریست‌های جیش الحر و همپیمانان آنها در حومه شمالی حلب کشته شدند، الجیش الحر در حال آماده شدن برای حمله به روستاهای هم‌مرز با ترکیه است تا آنها را از سیطره داعشی‌ها خارج کند و به سیطره خود درآورد.
 
- گروه‌های تروریستی،‌ مناطق مسکونی ازرع در حومه شمالی درعا را با خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.
 
- هواپیماهای ترابری روسی، 26 محموله مواد غذایی و پزشکی را به وسیله چتر در مناطق و محله‌هایی از شهر دیرالزور که در محاصره گروه تروریستی داعش است، پرتاب کردند.
 
- سخنگوی گروه تروریستی احرارالشام ملقب به ابویوسف المهاجر مدعی برنامه‌ریزی برای نبرد جدید طی ساعات آینده در حلب شد.المهاجر در یک کنفرانس مطبوعاتی که خبرنگاران رسانه‌های حامی تروریست‌های تکفیری حضور داشتند، از آخرین تحولات حلب سخن گفت و در عین حال اذعان کرد که نبرد جنوب غربی حلب به سبب پیشروی نیروهای ارتش سوریه متوقف شده و تروریست‌ها در حال مقابله با این پیشروی هستند. وی افزود امکان تبادل اجساد خلبانان جنگنده روسی که اخیرا در سراقب در حومه ادلب سقوط کرد با تروریست‌های بازداشت شده نزد دولت سوریه وجود دارد.
 
- منابع وابسته به گروه‌های تروریستی از ورود 200 تروریست داعشی به شهر جرابلس در حومه شمال شرقی حلب خبر دادند که پس از ورود، غیرنظامیان را در استادیوم این شهر به عنوان سپرانسانی بازداشت کردند. این منابع از حملات توپخانه‌ای ترکیه به این شهر خبر دادند.
 
-ارتش سوریه با موشک هدایت‌شونده، یک سنگر تروریست‌ها در شهرک خلصه در حومه جنوبی حلب منهدم کرد.
 
- یک رسانه حامی گروه‌های تروریستی به کشته شدن 42 تروریست ازگرو‌ه‌های مختلف از جمله داعش در عملیات روز شنبه ارتش سوریه اعتراف کرد.
 
- گروه‌های تروریستی منطقه ضاحیه حرستا در حومه دمشق را با موشک هدف قرار دادند.
 
- منابع کُردی از کشته شدن چند عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه بر اثر انفجار بمب در حومه الشدادی در جنوب الحسکه خبر دادند.
 
- تروریست‌های تکفیری، میدان سعدالله الجابری شهر حلب را با موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.
 
- ابومحمد ترکستان از سرکردگان ترکستانی‌جبهه النصره در جنوب حلب به هلاکت رسید.
 
- ابوصلاح از سرکردگان نظامی گروه تروریستی احرارالشام در درگیری با ارتش سوریه در جنوب حلب به شدت زخمی شد.
 
- عملیات نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان علیه گروه‌های تروریستی به ویژه گروه‌های موسوم به جبهه فتح الشام(نام جدید جبهه النصره)، حزب اسلامی ترکستانی و احرارالشام در محورهای مختلف جنوب و جنوب غربی حلب ادامه دارد و جنگنده‌های ارتش هم مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کنند. محور پادگان هنانو در شهر حلب هم شاهد درگیری میان نیروهای ارتش و گروه‌های تروریستی است.
 
- درگیری‌ها میان نیروهای سوریه دموکراتیک و تروریست‌های داعشی در جنوب شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب از سرگرفته شد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.