سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

از یادمان خلبانان شهید طحان نظیف و پور حبیب رونمائی شد

http://nahaja.aja.ir/Portal/Picture/

بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره  شهدا، مراسم رونمائی از یادمان خلبانان شهید حسین طحان نظیف و مرتضی پور حبیب در محل شهادتشان در روستای سراب باغ از توابع شهرستان آبدانان برگزار شد.  به گزارش روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، مسئول تربیت و آموزش نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران آبدانان در این مراسم  که با حضور فرماندار شهرستان آبدانان، شهردار بخش سراب باغ، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی،  خانواده های معظم شهداء و عموم مردم شهید پرور این منطقه برگزار شد گفت: هیچ مطلبی جز واژه شهید، خودش را نمی تواند معنا کند، زیرا شهداء عارفان و سالکان الی الله و کسانی هستند که هستی خود را تقدیم پروردگار جهانیان کردند .

وی افزود: امام خمینی (ره) شهیدان را هم در نظر و هم در عمل به عارفان حقیقی معنا فرمودند، چراکه شهید بین دو مرگ جبری و اختیاری مرگ اختیاری را برمی گزیند و ارزش شهادت درآن است که شهید به استقبال لقاء الهی میرود.

مسئول تربیت و آموزش نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران آبدانان در ادامه با بیان اینکه دوران سراسر عزت و افتخار هشت سال دفاع مقدس مروری است بر جان فشانی ها، دلاوری ها و رشادت های کارکنان غیور نیروی هوائی ارتش،  خاطر نشان کرد: نیروی هوایی ارتش و خلبانان تیز پرواز و جوانان برومند این نیرو در روز های اول جنگ با اجرای عملیاتهای متعدد و مختلف چنان ضرب شستی به دشمن نشان دادند که تا آخر جنگ نتوانست آن چنان که باید عرض اندامی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، غارتی، شهردار بخش سراب باغ شهرستان آبدانان در  سخنانی با بیان اینکه شهدای گرانقدر مورد تکریم خداوند متعال قرار دارند و این عزیزان همچون ستارگانی هستند که با آنها می توان راه را پیدا کرد، بیان داشت: اگر امروز امنیت،  با اقتدار و آرامش، در دنیا پیروز و سربلند  هستیم به برکت ایثار و رشادت شهدای والا مقام است.

در پایان نیز مهندس عسگری، فرماندار شرستان آبدانان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: شهیدان نیروی هوایی ارتش نقش آفرینان دوران دفاع مقدس بودند که از آغاز انقلاب اسلامی دین خود را به آرمانهای امام خمینی (ره) و ارزش های انقلاب ادا کردند.

 وی اظهار داشت: فرهنگ ایثارو شهادت تنها راه نجات جوانان این مرز و بوم از توطئه های شرق و غرب است و باید این فرهنگ ارزشمند به بهترین نحو در سطح جامعه گسترش یابد.

گفتنی است در این مراسم که با همکاری فرمانداری شهرستان آبدانان ، شهرداری بخش سراب باغ ، فرماندهی و عقیدتی سیاسی پایگاه شکاری وحدتی ، گروه پدافند هوائی و سپاه پاسداران شهرستان آبدانان برگزار شد از یادمان خلبانان شهید طحان نظیف و پور حبیب رو نمائی شد.

شایان ذکر است سرهنگ خلبان حسین طحان نظیف و سروان خلبان مرتضی پور حبیب در یکم اردیبهشت سال 1392 حین انجام ماموریت در یک سانحه هوائی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.