سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

توهین های اردوغان و کلاس سیاست خارجی روحانی؛ آیا روحانی دربرابر اردوغان کوتاه آمد؟

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-09/16/

حسن روحانی با شعار بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی بر سرکار آمد اما دولت وی حتی نتوانسته در مقابل گزافه گویی های کشورهایی چون عربستان و ترکیه، پاسخ درخوری دهد.  دولت حسن روحانی که به دولت تدبیر و امید معروف است در انجام کارهای محیرالعقول ید بالایی را نصیب خود کرده و عزت ملی را به چالش کشیده است. تنها نقطه مثبتی که دولت به آن می بالید سیاست خارجی و دستاوردهای آن بود ولی انفعال و عقب نشینی های دستگاه سیاست خارجی، چنان ازدیاد پیدا کرده که آزار دهنده شده است. 

زمانیکه اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با کمال وقاحت و بی شرمی، تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد اهانت قرار داد ولی در تهران فرش قرمز زیر پای او پهن شد و شاهد لبخندهای دیپلماتیک حسن روحانی و محمدجواد ظریف بود، باید انتظار نیز می رفت که بی تحرکی و عدم پاسخ درخور به وی، با بی شرمی های دیگری ادامه پیدا کند. 

اردوغان که با توجه به جاه طلبی هایش به سلطان پاشا اردوغان در مطبوعات ترکیه و جهان معروف شده، با اظهاراتی، کل دستگاه دیپلماسی کشور را به تمیسخر و تحقیر گرفته است اما در این سوی قضیه حسن روحانی که خود را متخصص سیاست خارجی و حقوق بین الملل می داند و به تعریف و تمجید از تیم سیاست خارجه ایش به ریاست ظریف می بالد، کام در نیام گرفته و تنها شاهد منفعل به استهزاء گرفته شدن عزت ملی ایران است. 

سفر اردوغان به تهران در فروردین ماه امسال شروعش با توهین به مجلس و نمایندگان آن بود و حتی اعتراض نمایندگان برای لغو این سفر راه به جایی نبرد و سیاست تنش زدایی دولت گوشش به این حرفها بدهکار نبود. پیش از این نیز اردوغان در اظهاراتی تند، ایران و رهبری آن را به دلیل جنگ داخلی در سوریه مورد حمله قرار داده بود. اردوغان‌ مستقیم از رهبر انقلاب نام نبرد، ‌استفاده وی از عبارت «رهبر دینی» و همچنین اشاره به بخشی از محتوای گفت‌و‌گویش با رهبری ایران، نشان داد ‌فرد مورد نظر در سخنان اردوغان، رهبر انقلاب بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.