سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

رزمایش تاکتیکی امدادی در پادگان 05کرمان برگزار شد

http://nezaja.aja.ir/Portal/Picture/

رزمایش مشترک تاکتیکی امداد، انتقال و درمان مجروحان بیمارستان منطقه ای کرمان با همکاری اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در پادگان 05 کرمان برگزار شد.

فرمانده مرکز آموزش شهید اشرف گنجویی 05کرمان در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: اتفاقات غیر مترقبه علاوه بر خسارات مالی و آسیب های جانی می تواند در کاهش قدرت دفاعی کشور اثر گذار باشد.  سرهنگ ستاد سعید عسکری بیان داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با طرح ریزی، سازماندهی، برگزاری تمرینات منطقه ای، برگزاری آموزش های ضمن خدمت، بازدیدهای برنامه ای و اعلام نشده، شناسایی مناطق تحت مسئولیت هر یکان، تشکیل کلاس های آگاه سازی، اطمینان از حاضر به کاری تجهیزات و اقلام و نظارت ستادی و تشکیل ستاد بحران در مواقع لزوم، آماده اجرای هرگونه امداد رسانی به هموطنان عزیز را دارد.

وی عنوان کرد: رزمایش مشترک تاکتیکی امدادی در سال 93 هم در این مرکز برگزار شد که با توجه به تجربیات به دست آمده و رفع معایب و نواقص رزمایش امسال بهتر اجرا شد.

فرمانده 05 کرمان افزود: با نگرش به اینکه موفقیت و کارایی مطلوب آمادگی کارکنان، مستلزم ایجاد ساز و کار مناسب اجرایی است، در این رابطه دستورالعملی تبیین و تدوین شده است.


 سرهنگ سعید عسکری عنوان کرد: به کارگیری یک روش یکنواخت، اصولی و هماهنگ و ایجاد بستر مناسب در راستای مقابله با تهدیدات و تقلیل خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه، موضوعی اساسی است که وسعت و گسترده آن تقریبا تمام مراکز حیاتی و آسیب پذیر اقتصادی، نظامی و ارتباطی را می تواند در برگیرد. فرمانده مرکز آموزش 05کرمان گفت: هدایت، کنترل و نظارت بر حسن اجرای ماموریت های واگذاری و استفاده بهینه از امکانات و مقدورات موجود و تسهیل مشارکت و همکاری مسئولان کشوری و لشکری امری اجتناب ناپذیر است که در برگزاری هر همایش باید عملیاتی شود. این مانور به منظور ارزیابی و ارتقای سطح توانمندی بهداشت و درمان در مدیریت بحران، تمرین تاکتیکی امداد و انتقال و درمان مجروحان در مرکز آموزش 05 کرمان با مدیریت بیمارستان منطقه ای 579  و با حضور یکان های تابعه تحت امر قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش برگزار شد.


سرهنگ سعید عسکری درباره اهداف رزمایش عنوان کرد: سنجش کیفی و کمی، کارایی تجهیزات و روش های درمانی مورد استفاده در زنجیره امداد و نجات در کوتاه ترین زمان همراه با موثرترین خدمات درمانی اورژانس توام با سازماندهی و بررسی کاربرد عملی تیم های امدادی و درمانی و تخلیه مجروحان و قدرت تریاژبندی تیم های فوق از اهداف برگزاری تمرین تاکتیکی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.