سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

انتخاباتی در مجلس خبرگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

انتخابات خبرگان جای بداخلاقی سیاسی نیست

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید جنبه روحانی و معنوی مجلس خبرگان آسیب ببیند، گفت: بداخلاقی انتخاباتی در مجلس خبرگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.  آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پیش از ظهر پنج‌شنبه در چهارمین همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید مجلس خبرگان رهبری که با عنوان «امنای امت» و با حضور آیت الله نوری همدانی و رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و اساتید حوزه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه خدمات و زحمات حضرت امام و ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر بود گفت: حضرت امام مسئله ولایت و امامت را جریانی علیه حکومت و ولایت طاغوت و شیطان می‌دانستند.

 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ تن از نمایندگان درگذشته مجلس خبرگان رهبری، گفت: مردمی بودن، ساده زیستی، تقوا، حمایت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، حفظ جایگاه رفیع فقاهت، پرهیز از سیاسی کاری از جمله مزایا و ویژگی های اعضای مرحوم مجلس خبرگان رهبری بود.
 
دبیر مجلس خبرگان رهبری به نقش مهم روحانیت در استقرار حکومت الهی و مبارزه با طاغوت گفت: فقها و علمای اسلام همواره در صدد بوده اند که حکومت الهی را به دست انسان های شایسته و با اهلیت بسپارند.
 
تبیین اندیشه‌های حکومتی حضرت امام
 
آیت الله هاشمی شاهرودی با تأکید براینکه حضرت امام (ره) معمار حکومت اسلامی با تکیه بر منویات و اندیشه های ائمه طاهرین و قرآن کریم است، گفت: امام حقیقت دین را در فروع فقهی و احکام شرعی نمی دیدند بلکه این فروعات را در خدمت حقیقت دین در آوردند.
 
وی با بیان اینکه امام راحل رسیدن به رشد و توسعه را در گرو تبعیت از قرآن و عترت می‌دانستند، گفت: ایشان فقه را در خدمت پویایی و نصرت جامعه بشری می پسندیدند و معتقد بودند که اجتهاد باید در مسیر گسترش فقه اجتماعی باشد.
 
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تفقه اصیل از نظر امام را جهاد برای اقامه احکام دین خدا عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه امام خمینی امتداد ولایت رسول گرامی اسلام است.
 
وی در ادامه درک عمیق قرآن و عترت و تمدن سازی دین را از جمله نگاه های امام به حکومت اسلامی می دانست عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه هدیه الهی خداوند و تنها راه خروج و قیام علیه ولایت شیطان است.
 
مجلس خبرگان سنگر ولایت است
 
آیت الله شاهرودی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری با انتخاب شایسته ترین رهبر برای انقلاب اسلامی آزمون خود را در قبال ملت ایران پس داده است، گفت: اعضای مجلس خبرگان با این انتخاب باعث آرامش روان ملت و دلسردی دشمنان نظام شده اند.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه، مجلس خبرگان را بهترین سازوکار فقهی، اسلامی و مردمی برای معرفی امام امت معرفی کرد و گفت: ملت ایران باید با شرکت حماسی در انتخابات مجلس خبرگان سبب تقویت و استمرار سنگر ولایت فقیه شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو گفت: مردم ایران باید با حضوری پرشور برگ زرینی را در احقاق مردم سالاری دینی رقم بزنند.
 
دبیر مجلس خبرگان رهبری، نامزدهای انتخاباتی را به رعایت تقوای سیاسی در دوران تبلیغات دعوت کرد و گفت: رعایت اصول اخلاقی در انتخابات بویژه انتخابات مجلس خبرگان بسیار مهم و حیاتی است
 
آیت الله شاهرودی افزود: بد اخلاقی انتخاباتی در نظام اسلامی زشت است اما در انتخابات مجلس خبرگان زشت تر است
 
وی با تأکید بر اینکه جنبه روحانی و معنوی خبرگان رهبری نباید در بحبوحه انتخابات فدا شود گفت: بد اخلاقی انتخاباتی در مجلس خبرگان رهبری پذیرفتنی نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.