سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

تقلیل نیروهای روسی در سوریه تغییری در کلیات همکاری بین ایران و روسیه نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: تقلیل نیروهای روسی در سوریه تغییری در کلیات همکاری بین ایران و روسیه نخواهد داشت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه در اخبار مبنی بر تقلیل نیروهای روسی در سوریه منتشر شده است، تغییری در کلیات همکاری بین ایران، روسیه، سوریه و نیروهای متحد حزب‌الله نخواهد داد.  علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با فیصل المقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتشار اخباری مبنی بر جایگزینی آنان با نیروهای ایرانی گفت: آنچه در اخبار درباره تقلیل نیروهای روسیه در سوریه منتشر شده است، در حقیقت تغییری در کلیات همکاری بین ایران، روسیه، سوریه و نیروهای متحد حزب  الله نخواهد داد.

وی ادامه داد: روس‌ها تاکید داشتند که پایگاه‌های خودشان را دارند و نیروی هوایی ممکن است تقلیل پیدا کنند اما حسب مورد برداشت ما این است هرجا لازم باشد مجدداً در این مبارزه بسیار مهم علیه تروریست‌ها شرکت می‌کنند و هرجا لازم باشد آن را تشدید می‌کنند که این موضوع را ما از مسئولان بلندپایه‌ای از جمله آقای پوتین شنیده‌ایم.


وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت نیروهای متحد سوریه در جبهه ضد تروریست و آغاز یک آتش‌بس و مذاکرات ژنو باید بگویم که سوریه و متحدانش از جمله روسیه و ایران دست بالا را دارند و ما نسبت به آینده امیدواریم.

ولایتی تصریح کرد: در مذاکراتی که با فیصل مقداد داشتیم در خصوص رابطه دو کشور و همکاری ایران و سوریه در حوزه دفاع از تمامیت ارضی سوریه و حقوق حقه ملت ایران و اینکه آنها حق تعیین سرنوشت خودشان را دارند و تاکید بر اینکه انتخابات مجلس سوریه در روز 24 فروردین یا همان 13 آوریل برگزار خواهد شد صحبت کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات مجلس در سوریه نشان دهنده اطمینان خاطر دولت سوریه از ثبات کشور است و این یک نشان ارزشمندی است.

ولایتی در پایان تصریح کرد: اینکه برخی کشورها از جمله مرتجع‌ترین آنها، حزب‌الله لبنان را به عنوان تروریست معرفی می‌کند حکایت از یأس و ناامیدی آنها دارد مگرنه کیست که نداند حزب‌الله مایه افتخار امت اسلامی و جامعه عرب است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.