سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

نمایش توانمندی های تکاوران نیروی دریایی ارتش در راهیان نور

http://aja.ir/portal/Picture/

تکاوران نیروی دریایی ارتش امسال در غرفه خود در نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.  به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ،نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش از روز 27 اسفند افتتاح شده است و تا 13 فروردین ادامه دارد و یگان های مختلف این نیرو در این نمایشگاه به ارائه توانمندی های خود پرداخته اند.

غرفه تکاوران نیروی دریایی ارتش نیز در این نمایشگاه به معرفی توانمندی و تجهیزات خود پرداخته است .

از جمله تجهیزاتی که در این غرفه به نمایش گذاشته شده است سلاح پر قدرت AM50  است،این سلاح با برد 7 کیلومتر و وزن 12 کیلوگرم، کالیبر 7/12 دارد که علیه سنگرهای بتنی و خودروهای زرهی استفاده می­شود.


دستگاه غواصی مسیر بسته از تجهیزات دیگری بود که در این غرفه به نمایش گذاشته شده بود،این دستگاه در موقع استفاده غواص هیچگونه حباب هوایی از خود خارج نمیکند، به همین دلیل در زمان عملیات مکان غواص لو نمی­رود . علاوه بر این هوایی که در دستگاه های دیگر به شکل حباب خارج میشود در این دستگاه به داخل برمی­گردد و پس از تصفیه باز هم مورد استفاده غواص قرار می­گیرد.

از تجهیزات دیگر این غرفه که میشود به آن ها ذکر کرد "ایرلانچر" و "وینچ" است که از آن ها برای تصرف واحد های شناور استفاده می­شود،از این دو دستگاه در عملیات آزاد سازی کشتی ربوده شده ایرانی توسط دزدان دریایی استفاده شده است.


ایر لانچر چنگکی دارد که آن را با طناب  به طرف شناور کوچک و یا بزرگ پرتاب می­کند و  تکاوران دریایی با استفاده از وینچر به صورت خودکار از این طناب بالا می­روند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.