سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

یادمان آبی قفاص(بهمن شیر) پذیرای زائرین راهیان نور شد

http://aja.ir/portal/Picture/

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: یادمان آبی شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار میزبان دانشجویان زائر خطه شهید پرور قفاص(بهمن‌شیر) شد.  ناخدا نادر حمودی با اشاره به آغاز بازدید کاروان‌های زائران راهیان نور از یادمان آبی قفاص واقع در بهمن‌شیر اظهار کرد: تلاشمان این است تا نقش نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس که در برگیرنده عملیات‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها است را معرفی و یادی از شهدای و نام آوران این نیرو داشته باشیم.

ناخدا حمودی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشورمان از زمین و هوا و دریا درگیر جنگ بود و به نظر می‌رسد مردم کمتر حماسه‌ها، جان فشانی‌ها و عملیات دریایی را می‌شناسند به همین دلیل بر آن شدیم تا با راه اندازی نمایشگاه و ایجاد امکان بازدید مردمی از یادمان‌های دریایی فعالیت‌هایی در این راستا داشته باشیم.

وی ادامه داد: محاصره اقتصادی و دریایی یکی از تکنیک‌هایی بود که نیروی دریایی ارتش در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق قرار داد. اولین عملیات ما به نام شهید صفری بود. این شهید در مرز شلمچه شهید شد و اولین شهید نیروی دریایی ارتش در اولین عملیات آبی محسوب می‌شود. دومین عملیات به نام شهید اشکان بود که دومین شهید ما بود و نهایتا این دو عملیات مقدمه عملیات بزرگ مروارید شد که بسیار دقیق و در حجم منطقه‌ای وسیع که مشترکا توسط نیروی دریایی و هوایی ارتش انجام شد.

ناخدا حمودی گفت: حفاظت از کاروان‌های تجاری از عملیات مهمی است که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش از دیروز تا به امروز در آب‌های بین المللی در حال انجام است. ما در هشت سال دفاع مقدس، کشتی‌های نفت کش و تجاری خود را اسکورت می‌کردیم. نیروی دریایی از ابتدا تاکنون توانسته است۱۰ هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.