سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

فعالیت داعش در ماه گذشته راهبرد گروه تروریستی داعش در جهان در ماه مارس +نقشه

راهبرد گروه تروریستی داعش در جهان در ماه مارس +نقشه

گروه تروریستی داعش از زمان شکل گیری و افزایش سیطره بر مناطقی از منطقه، تحرکاتی نیز در دیگر نقاط جهان داشته است.  گروه تروریستی داعش در چند سال اخیر حوزه عملیات های تروریستی خود را گسترش داده و به عنوان یکی از خطرات برجسته تروریستی در منطقه غرب آسیا و آفریقا در نظر گرفته می شوند که سعی می کند ناامنی را در سرتاسر این منطقه گسترش دهد.

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/95-01/10/



منبع نقشه: موسسه مطالعات جنگ


در نقشه زیر مناطقی که صورت قرمز مشخص شده اند کشورهای سوریه و عراق هستند که داعش عمده فعالیت های خود را در این کشورها انجام می دهد و مناطق گسترده ای را نیز در اشغال خود داشت و دارد. در حال حاضر و در یکسال اخیر ارتش عراق وسوریه و نیروهای مقاومت مناطق بسیاری را از چنگال داعش پاکسازی کرده اند.


در قسمت های نارنجی رنگ داعش فعالیت های خود را افزایش داده یا قصد حمله به این مناطق را داشته است. در پاکستان، افغانستان، یمن، عربستان، مصر، لیبی، الجزایر، نیجریه، داعش نیروهایی دارد و در منطقه ی سینای مصر یا شهر سرت لیبی پایگاههایی نیز تأسیس کرده است.


داعش در کشورهای زرد رنگ به دنبال انجام عملیات های تروریستی بوده و در برخی از آنها مانند فرانسه و بلژیک حملات موفقیت آمیز تروریستی را در یک سال اخیر انجام داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.