سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

نیروی زمینی ارتش باید در خط مقدم اجرای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشد

http://www.aja.ir/portal/Picture/

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان با کارکنان ستاد نیروی زمینی به مناسبت فرا رسیدن  سال نو دیدار کرد. در این دیدار که در مسجد الرسول ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، جانشین فرمانده نیروی زمینی، معاونین، فرماندهان و برخی از روحانیون نیز حضور داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ضمن عرض تبریک فرارسیدن سال جدید به ملت شریف ایران به ویژه کارکنان غیور و مخلص نیروی زمینی ارتش گفت: در سالی که معطر به عطر حضرت فاطمه زهرا(س) است، آرزوی موفقیت و بهروزی برای ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارم.  امیر سرتیپ پوردستان افزود: امیدوارم که همه ما در سال جدید ارتباط با خداوند را مستحکم تر کنیم و بیشتر از سال گذشته در آستان خداوند قدم برداریم و مطمئن باشیم هر آنچه که می خواهیم و هر خیری که وجود دارد در این آستان است.

امیر سرتیپ پوردستان در بخش دیگری از سخنانش به نام گذاری امسال به سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" توسط فرماندهی معظم کل قوا(حفظه الله) اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک روش برای مقابله با تحریم های ظالمانه بر علیه جمهوری اسلامی ایران است که با ریاضت اقتصادی تفاوت دارد و ادبیات جدیدی است که برای اولین بار هم توسط مقام معظم رهبری(مدظله) عنوان شده بود. در اقتصاد مقاومتی باید نقاط فشار شناسایی و کنترل شود و در بهترین حالت نیز تهدید ها تبدیل به فرصت شوند.

وی گفت: علت انتخاب این شعار توسط مقام معظم رهبری این است که اولا تمرکز اصلی تلاش های دشمن روی مؤلفه های اقتصادی است، دشمن در حال حاضر بحث حمله نظامی را از دستور کار خود خارج کرده است و گروهک های تروریستی را در فضای جنگ های نیابتی درگیر کرده و هدف خود را روی تحریم ، ایجاد اشکال در مبادلات پولی و بانکی، کاهش قیمت نفت و ... متمرکز کرده است. هدف بعدی دشمن ناراضی کردن مردم توسط فشار اقتصادی بر طبقات متوسط و ضعیف است تا در نهایت ما تسلیم آمریکا شویم. علت دوم این نامگذاری این است که چند سال است که دولت، مجلس، ارگان ها و موسسات پژوهشی در حال مطالعه و کار کردن روی مقوله اقتصاد مقاومتی هستند اما امسال حضرت آقا با اعلام این شعار فرمودند مطالعه کافی است اقدام وعمل لازم است. دلیل سوم علت نامگذاری امسال هم فرهنگ حاکم بر اقتصاد خانواده های ایران است که متاسفانه فرهنگی مصرفی و تجملی شده است و فرهنگی است که با اقتصاد مقاومتی هیچ سنخیتی ندارد.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان ادامه داد: اولین کاری که ما باید انجام دهیم نگهداری وسائل و تجهیزات و عمر دهی به آن می باشد. هر کس باید هر وسیله ای که در اختیار دارد را به بهترین شکل نگه دارد . صرفه جویی در همه زمینه ها هم لازم است؛ آب ، برق، گاز، مواد خوراکی و .. ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیاز امروز کشور است. روزی کشور ما نیاز به این داشت که همه سلاح به دست گیرند و در مقابل دشمن بایستند اما نیاز امروز کشور این است که فرهنگ اقتصاد مقاومتی ترویج شود و فرهنگ مصرف خانواده ها اصلاح شود. کارکنان نیروی زمینی به عنوان سربازان ولایت در خط مقدم کسانی باشند که تدبیر مقام معظم رهبری را در اجرای شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را لبیک می گویند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.