سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

بررسی اقدام ضدایرانی عربستان در اجلاس استانبول

بررسی اقدام ضدایرانی عربستان در اجلاس استانبول

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: رئیس‌جمهور موضع مناسبی در برابر اقدام عربستانی‌ها اتخاذ کرد.  ،نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بندهای ضدایرانی بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول، گفت: گنجانده شدن 4 بند ضد ایران در بیانیه پایانی نشست شورای همکاری اسلامی غیر منتظره بود.


وی افزود: برخی کشورها به دلیل داشتن اقتصادی ضعیف و کمک‌هایی که دولت آل‌سعود به آنها دارد، انتظار این می‌رفت که دنبال‌رو سیاست‌های ضدایرانی عربستان باشند.


نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس نهم با بیان اینکه این بیانیه جنبه اجرایی ندارد، تصریح کرد: صدور بیانیه‌ها در سازمان همکاری اسلامی تنها جنبه سیاسی، تبلیغاتی و روانی دارد، اما دستگاه دیپلماسی باید با رایزنی‌ با کشورهایی که موضعی بینابینی دارند از اثرات این‌گونه بیانیه‌ها بکاهد.


شفیعی با اشاره به موضع رئیس‌جمهور درباره شرکت نکردن در نشست پایانی سازمان همکاری اسلامی، گفت: به نظر بنده موضع درستی از سوی آقای روحانی اتخاذ شده، اما باید از سوی دستگاه دیپلماسی پاسخ قاطعی به این اقدام اخیر سعودی‌ها داده شود.


سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره بررسی بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی و موضع اتخاذ شده از سوی رئیس‌جمهور در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان در حال بررسی لایحه بودجه سال 95 کل کشور هستند، کمیسیون‌های تخصصی فعالیتی ندارند، لذا پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در اولین جلسه کمیسیون امنیت اقدام اخیر عربستان ضد کشورمان در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.