سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

قدرت نیروهای مسلح ما برای دفاع از ایران و بازدارندگی فعال است

http://www.aja.ir/portal/Picture/

رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: قدرت نیروهای مسلح ما برای دفاع از ایران و بازدارندگی فعال است و البته در برابر تهدید، تهدید می کنیم. قدرتی که از کشورهای اسلامی در برابر تروریست‌ها دفاع می کند، ایران است.  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش طی سخنانی اظهار داشت: روز مبارک ارتش جمهوری اسلامی ایران که امسال تقارن پیدا کرد با میلاد پر برکت امام جواد و مولایمان امیرالمومنین (ع) را به همه خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، ملت بزرگ ایران و به ویژه فرماندهی کل نیروهای مسلح تبریک  و تهنیت عرض می‌کنم.


وی افزود: در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب و هفته‌های پایانی سال 57 و آغاز سال 58 جامعه و کشور ما با یک توطئه‌ای روبرو بود که ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود.


رئیس جمهور ادامه داد گروهک‌هایی که خود را انقلابی می‌نامیدند و می‌خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آن‌ها و برخی از فریب خورده‌ها سخن خود را اعلام می‌کرد موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود با این استدلال که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.


روحانی تاکید کرد: کسی که با درایت تمام در برابر این توطئه ایستادگی کرد و توطئه‌ای که علیه اقتدار ملی و علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود آن امام بزرگوار، حکیم و شخصیتی که با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می‌دید و در برابر آن با قدرت موضع گیری می‌کرد.


روحانی با بیان اینکه امام در آن ایام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد افزود: اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابان‌های تهران و همه شهرهایی که ارتش درآنجا حضور داشت، ارتش به خیابان آمد و با شعار ارتش فدای ملت که مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ می‌دادند ملت فدای ارتش، با این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.


وی ادامه داد: اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهک‌ها در غرب کشور و شمال غرب و جنوب غرب به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.