سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

با تداوم 15 ساله موج اسلام هراسی در غرب؛ لشکر جانیان و منحرفان در اردوگاه داعش / مرید البغدادی همجنس باز از آب درآمد

لشکر جانیان و منحرفان در اردوگاه داعش / مرید البغدادی همجنس باز از آب درآمد

علی رغم حملات بی امان بر علیه جامعه مسلمانان آمریکا در پی اقدام تروریستی اورلاندو، عامل این واقعه یک همجنس باز از آب درآمد.  پانزده سال از آغاز دور جدیدی از حملات بر علیه اسلام و مسلمانان ( از 11 سپتامبر 2001 تا به امروز) می گذرد، حملاتی که به شکلی روزانه بر دامنه آن ها افزوده تا آن جا که شاهد گسترش روز افزون گروه های راست گرا و نژاد پرست در کشورهای غربی هم چون فرانسه، آمریکا، دانمارک، هلند، لهستان، اتریش و... هستیم، گروه های که بهانه آن چه خطر مسلمانان و اسلام می نامند خواهند مقابله با مسلمانان و وضع محدودیت های شدید بر علیه آنان هستند. 

 
اوج نفرت پراکنی بر علیه مسلمانان را این روزها در اظهارات وقیحانه دونالد ترامپ نامزد مورد حمایت جمهوری خواهان می توان مشاهده نمود، شخصیتی که به بیان سخنان قرون وسطایی بر علیه مسلمانان شهره بوده و در آخرین اظهاراتش پس از حملات اورلاندو بر مسلمانان تاخته است. او از جامعه مسلمانان این کشور به دلیل ناکامی در معرفی مهاجم کشتار اورلاندو (عمر متین) انتقاد کرده است. ترامپ به سی‌ان‌ان گفته بود که به نظر او عمر متین، شخصی که به باشگاه همجنسگرایان در اورلاندو حمله کرد، در میان جامعه مسلمانان به عنوان فردی شناخته شده بود که ممکن است دست به خشونت بزند. او از مسلمانان انتقاد کرده که "به دلایلی" این گونه افراد را به پلیس و دستگاه‌های امنیتی معرفی نمی‌کنند.
 
دونالد ترامپ همچنین در اتهامی دیگر علیه مسلمانان مدعی شده است که هزاران نفر در آمریکا زندگی می‌کنند که "مملو از نفرت و آماده ارتکاب شرارت‌های مشابه هستند". به گفته ی وی زمان آن فرا رسیده که برای مبارزه با تروریسم، داشتن پیش‌فرض (پروفایلینگ) درباره مسلمانان جدا مد نظر قرار گیرد. او در این اظهارات شرم آورش بیان داشته که من فکر می‌کنم ما به عنوان یک کشور باید پیش‌فرض را در نظر بگیریم. باید آن را جدا بررسی کنیم. کشورهای دیگر این کار را انجام می‌دهند، اما ما باید از عقل سلیم استفاده کنیم در حالیکه این کار را نمی‌کنیم.
عمر متین عامل حملات اورلاندو.
 
ترامپ برای توجیه پیشنهادش می گوید که این کار در فرانسه انجام می‌شود. به گفته ی او در واقع در بعضی موارد آنها مساجد را تعطیل می‌کنند. افراد دوست ندارند در این باره حرفی زده شود و در باره‌اش حرفی نمی‌زنند. ترامپ همچنین گفت اسرائیل هم از پیش‌فرض مذهبی استفاده می‌کند. پیش‌فرض، رویه‌ انتظامی و امنیتی بسیار بحث‌برانگیزی است و برای دهه‌ها در آمریکا مورد اعتراض آفریقایی‌تبارها، مسلمانان، لاتین‌تبارها و دیگر اقلیت‌ها بوده است. منتقدین پلیس آمریکا را متهم می‌کنند که بر اساس نژاد، مذهب، قومیت یا ملیت، افراد را قضاوت کرده و بر همین مبنا با آنها رفتار می‌کند.
 
حملات بر علیه جامعه مسلمانان اما محدود به ترامپ نمانده و دامنه آن طیف وسیعی از سیاست مداران را در بر می گیرد. 
 
چه کسانی موجب نفرت پراکنی بر علیه مسلمانان در غرب شده اند؟
 
بی گمان نسبت یا پسوند اسلامی به عاملین حملات تروریستی در طول سال های اخیر در جوامع غربی هم چون فرانسه، آمریکا، بلژیک و... موجب تشدید افکار اسلام ستیزانه در اروپا و آمریکا شده است. افراد یاد شده در خلال حملات یا پیش از آن با انتشار فیلم یا بیانیه ای ضمن اعلام شهادتین خود با ابوبکر البغدادی بیعت می نمایند. تروریست های یاد شده مدام در حملات خود از مضامین و عبارات اسلامی هم چون الله اکبر و لا اله الا الله استفاده نموده و تا آن جا موجب رعب و وحشت شهروندان غربی شده اند که کاربرد زبان عربی یا بیان این عبارات با در محافل و مجامع عمومی با تردید از سوی شهروندان غربی روبرو می شوند.
 
رسانه های غربی چندی پیش از بازگشت یک هواپیما به باند فرودگاه به دلیل اطلاع یکی از مسافرین در رابطه با احتمال خطر ناشی از سوی یکی دیگر از مسافرین خبر داده بودند. ادله فرد یاد شده صرفا بر اساس مکالمه عربی او با یکی از دوستانش از طریق تلفن همراه بوده، سو تفاهمی که پس از عذرخواهی از فرد عراقی تبار پایان یافت.
 
متین پیشتر یک بار ازدواج کرده و یک کودک سه ساله داشته است.
نکته حائز اهمیت در رابطه با عاملین حوادث تروریستی در جوامع غربی آن که، این شهروندان بر خلاف آن چه که مدام از سوی رسانه های غربی بیان می شود، نه تنها در طول زندگی خود تعهدی به دین و دیانت نداشته، بلکه عمدتا جزو اوباش، افراد هرزه و فاسد جامعه خویش بوده اند که پس از سرخوردگی های متعدد و جهت ایجاد هیجان یا تغییر زندگی و رویه خود جذب چنین گروه های تروریستی شده اند.
 
به طور نمونه محمدعلی بریالی شهروند استرالیایی -افغانی‌تبار- که اینک یکی از فرماندهان با نام و نشان گروه تروریستی داعش است، تا چندی پیش‌ از سردمداران قمار، مواد مخدر و فساد اخلاقی بود. نیویورک تایمز در گزارشی در همین باره می نویسد:  روزگاری دنیای محمدعلی بریالی 33 ساله، قمار، مواد مخدر، فحاشی و کلوب های شبانه بود و اینک معلوم نیست که وی چگونه به افکار افراطی و گروه های تروریستی گرایش پیدا کرده است.
 
دنیس کوزپرت، آلمانی که پیش از رفتن به سوریه در برلین پایتخت آلمان رپ خوانی می‌کرد از دیگر شخصیت های این چنینی است. او که پس از پیوستن به گروه داعش چندین بار در نوارهای ویدئویی رئیس جمهوری آمریکا را تهدید کرده بود، چندی پیش در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه کشته شد.
 
نکته حائز اهمیت دیگر در این باره آن که تمامی عاملین حوادث تروریستی در کشورهای غربی بلااستثنا بزرگ شده و متولدین همان جوامع می باشند و سابقه حضور یا زندگی در کشورهای اسلامی را نداشته اند و از نسل دوم و یا سوم مسلمانانی می باشند که چند دهه پیشتر وارد غرب شده اند.
 
سعید و شریف کواشی عاملین حوادث پیشین تروریستی پاریس نیز نه تنها زاده ی فرانسه بودند، بلکه پیشتر و بر مبنای جرائمی سال ها در زندان بوده اند.
 
در سرزمین های تحت اختیار ابوبکر البغدادی در عراق و سوریه نیز اوضاع مساعد تر از عاملین آن ها در جوامع غربی نیست. قاطبه ی اعضای گروه تروریستی داعش یا سابقا عضو حزب بعث بوده ( در لیبی عمده ی وفاداران به البغدادی حامیان سابق قذافی بوده اند) یا از چهره های شرور و اوباش محسوب می شده ان. ابو عمر شیشانی فرمانده پیشین جیش المهاجرین ( اعضای خارجی عضو داعش) و هم تباران اون نیز که از چچن و قفقاز به خاورمیانه آمده اند، پیشتر یا به واسطه ی جرائم گسترده سال های متمادی در زندان بوده اند یا از سر بیکاری و فقر با داعش پیوسته اند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.