سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

آمریکا به‌دنبال حفظ امنیت اسرائیل است

آمریکا به‌دنبال حفظ امنیت اسرائیل است

نماینده پارلمان سوریه و فرمانده گردان المغاویر با بیان اینکه پایبندی به آتش‌بس به‌معنای سکوت در قبال حملات نیست، گفت: سیاست آمریکا در منطقه حفظ امنیت اسرائیل است.  «مهند الحاج» نماینده پارلمان سوریه و فرمانده گردان المغاویر در حلب گفت: آتش‌بس به‌معنای سکوت در قبال تجاوزها نیست و حق واکنش به هرگونه نقض آتش‌بس از سوی گروههای تروریستی برای ما محفوظ است.


وی افزود: از زمان موفقیت عملیات اخیر در حلب و آزادسازی منطقه الراموسه، گروههای تروریستی در همه مناطق شرقی حلب محاصره شده‌اند. شهر حلب به هیچ وجه از سوی گروههای تروریستی محاصره نشده بود، زیرا راه دومی از سمت الکاستیلو در شمال به‌منظور ورود کمکهای غیرنظامی و نظامی برای ارتش سوریه باز بود.

الحاج در پاسخ به سؤالی درباره میزان احتمال تحقق آشتی‌ها در مناطق حلب همانند توافقهای داریا و المعضمیه در حومه دمشق گفت: ما احساس کردیم که مشکلی در مسیر تحقق آشتی‌های ملی در شهر حلب وجود دارد، زیرا همه آشتی‌‌ها در مناطق مختلف سوریه موفقیت آمیز بود به‌جز استان حلب. من در خصوص این موضوع با علی حیدر وزیر آشتی گفتگو کردم که وی گفت: دلیل عدم موفقیت آتش‌بس در حلب، نزدیکی این شهر به مرزهای ترکیه است و در نتیجه حمایتهای نامحدود از تروریستها که بیشترشان از اتباع خارجی هستند، آنها برای قبول آتش‌بس تحت فشار نیستند.

این نماینده پارلمان سوریه درباره احتمال موافقت گروههای مسلح در منطقه حومه حلب با حل و فصل اوضاع و تحویل سلاحهایشان به دولت سوریه اظهار داشت: در دو حومه شمال شرقی و شمال غربی شهر حلب، حل و فصل اوضاع عناصر مسلح دشوار است، زیرا بیشتر آنها اتباع خارجی هستند و به‌طور مستقیم از حمایتهای آمریکا، قطر و عربستان برخوردارند کما اینکه آنها توهم زیادی دارند و تصور می‌کنند می‌توانند دستاوردی در میدان کسب کنند. اما در ارتباط با افراد مسلح در مناطق شرقی که بسیاری از آنها شهروند سوریه هستند، معتقدم که ممکن است آنها با حل و فصل اوضاعشان موافقت کنند و در نتیجه سلاحهایشان را به دولت سوریه تحویل بدهند.

فرمانده گردان المغاویر درباره میزان دست داشتن عربستان در نبرد اخیر حلب گفت: برخی بازکردن روزنه‌ای در جنوب حلب از سوی تروریستها را به‌معنای اتمام کار دولت و ارتش سوریه دانستند. اما ارتش سوریه از این شکست جلوگیری کرد و این در حالی است که عربستان سعودی 35 هزار مزدور همراه با 90 تانک به‌عبارتی یک لشکر نظامی کامل را برای حمله به کل شهر حلب و اشغال آن آماده کرده بود. ارتش سوریه حمله اول را با مدیریت نظامی بسیار هوشمندی دفع کرد و تروریستها را زیر آتش سنگین خود قرار داد و آنها را به‌طور تدریجی از بین برد، که این امر تأثیری منفی بر روحیه آنها گذاشت.

الحاج در پاسخ به سؤالی درباره توافق آتش‌‌بس اعلام شده بین روسیه و آمریکا و انتشار برخی اخبار مبنی بر فشارهایی که روسیه به دولت سوریه برای قبول این توافق وارد آورده، گفت: درباره رابطه بین جمهوری عربی سوریه و روسیه باید بگویم که این رابطه رابطه‌ای دوستانه است و بین دو کشور هر روز هماهنگی برقرار است. روسیه نمی‌خواهد چیزی را بر دولت سوریه تحمیل کند، بلکه دو کشور در تمام زمینه‌ها از جمله نظامی با هم مشورت می‌کنند.

وی اظهار داشت: معتقدم که آمریکا به‌دنبال حل بحران سوریه نیست و من انتظار ندارم که هیچ شروطی را بر افراد مسلح تحمیل کند، زیرا استراتژی آمریکایی در منطقه این است که می‌خواهد آن را به یک گوی آتشین تبدیل کند و ثبات آن را بر هم بزند تا از این طریق اسرائیل در این منطقه از خاورمیانه منطقه‌ای امن باشد. رؤیای تشکیل دولت فدرالی در شمال سوریه که خیلی بر ترکیه تأثیر گذاشت و همچنین تلاش برای کودتای اخیر در ترکیه، از جمله تلاشهای آمریکا در این راستا است.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه تأکید کرد: با توجه به اهداف آمریکا و برخورد دوگانه این کشور با معیارها، هرگز اجازه فروپاشی گروههای تروریستی در حلب را نمی‌دهد.

وی در خصوص پایبندی ارتش سوریه به آتش‌بس گفت: عملیات علیه گروه تروریستی النصره و سایر گروههای تروریستی مسلح ادامه دارد و آتش‌بس به‌معنای سکوت در قبال حملات نیست. حق واکنش به هرگونه نقض آتش‌بس از سوی گروههای تروریستی برای ما محفوظ است.

الحاج در پایان خاطرنشان کرد: برخی از محلات شرقی حلب مانند السکری تحت اشغال گروه تروریستی النصره است و شامل آتش‌بس نمی‌شود و به‌طور کلی ارتش عربی سوریه و همپیمانان در حال حاضر برای پاکسازی کل شهر حلب و جلوگیری از هرگونه تجاوز جدید آماده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی محمدزاده پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 18:26 http://hayaat1.blogfa.com

سلام...وبلاگ خوبی دارید..به ما هم سر بزنید و اگر موافق بودین تبادل لینک یانجام بدیم..ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.