سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی
سربازولایت

سربازولایت

سیاسی - اجتماعی - فرهنگی

وزیر دفاع: اقتصاد دانش بنیان در کشور باحضور دانشگاهیان محقق می شود

http://img8.irna.ir/1395/13950712/82254806/

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بر اساس مفاد برنامه اقتصاد مقاومتی، باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرد و این نیاز را مراکز آموزش عالی برآورده می کنند.  سردار حسین دهقان روز دوشنبه در جمع شماری از دانشگاهیان استان زنجان افزود: در قرآن کریم بر وجود سه ویژگی علم، جهاد و تقوا در انسان تاکید شده است. 

وی یادآورشد: مراکز آموزشی و به طور خاص پژوهشی کشور می توانند این سه ویژگی را در دانشجویان نهادینه کنند. 

دهقان اظهار کرد: علم به تنهایی دردی از کسی را دوا نکرده است و در کنار تقوا می تواند جامعه را به سمت تعالی پیش ببرد. 

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان زنجان گفت: باید سعی کرد در ماه های محرم و صفر از فضای معنوی موجود برای باروری و رشد ارزش های دینی بهره گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: امروز حیات اجتماعی انسان به این است که معروف ها را بشناسد و حیات طیبه را در عمل به آنها بداند و در مسیر حرکت جامعه آن را قوام ببخشد. 

دهقان به حدیثی از امام حسین(ع) درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: بحثی که می تواند سلامت اجتماعی جامعه را رقم بزند امر به معروف و نهی از منکر است. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انسان باید حدود الهی را بشناسد در کنار رعایت آن، دیگران را نیز به رعایت آن تشویق کند. 

وی، وجود کاستی و ضعف در جامعه را موضوعی غیر قابل انکار خواند و لازمه برطرف سازی این کاستی ها را بهره گیری از فرامین الهی و تصمیم های عقلانی برشمرد. 

دهقان تصریح کرد: امروز در جامعه در قالب نقد، بد اخلاقی و حدود شکسته می شود و در این بازار مکاره چنین رفتاری صحیح نیست.

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان زنجان گفت: دانشجو یعنی معیاری برای آزادی، آزادی خواهی، عدالت و عدالت خواهی و اگر این ویژگی ها وجود داشته باشد، باید بر مبنای اخلاق نقد انجام و بعد از آن راهکار ارائه شود. 

وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی می تواند نقش بزرگ و موثری را در این زمینه ایفا کند. 

دهقان افزود: در تاریخ، جنبش های دانشجویی نقش موثری داشته و با نیت و هدف اصلاح گری و رفع ظلم و حاکم سازی نظام برآمده از مردم در جامعه تلاش کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.